Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה עדיף – לקנות רכב או לקחת רכב מחברת ליסינג?

השוואה בין מסלולי ליסינג תאפשר לכם לדעת האם משתלם לקנות כך את הרכב, או לחילופין לפנות ישירות אל היבואן או אל השוק הפרטי. במאמר הבא נרחיב על כך ונציג את הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על תהליך קבלת ההחלטות.

רכישת רכב יכולה להתבצע דרך השוק הפרטי, באמצעות פניה לחברות ליסינג ומגרשי רכב או ישירות מול היבואן. בראש ובראשונה, ההבדל בין רכישת רכב בשוק הפרטי לבין פניה לאחד הגורמים הרשמיים הוא מצב הרכב: בשוק הפרטי קונים בעיקר רכבים משומשים, בעוד חברות ליסינג ומגרשי רכב או יבואנים מציעים רכבים חדשים.

אם מחליטים להתמקד ברכב חדש, מגלים שיש עוד כמה החלטות שדורשות הכרעה. כאן האפשרויות שעל הפרק הן לקנות את הרכב ולהעביר אותו לבעלותכם – או לחילופין לקחת אותו במסלול של ליסינג. המושג “לקחת” כאן מעט מטעה כי אתם כמובן צריכים לשלם על הרכב ואף אחד לא נותן לכם אותו במתנה, אבל זה גם המקום להיכנס לעובי הקורה על מנת להבין את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

בעלות פרטית או ליסינג? צילום: Pexels

כך תתאימו את העסקה לצרכים שלכם

ככל שההון העצמי שלכם גבוה יותר, כך יהיה לכם משתלם לפנות ישירות אל היבואן או מגרשי הרכב על מנת לקנות אוטו חדש. במידה ואין לכם את ההון העצמי לפנות אל יבואני הרכב כדי לקנות אוטו חדש ואתם גם לא רוצים לקחת הלוואה, האפשרויות יהיו ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי.

ליסינג מימוני מאפשר לכם לחכור את הרכב לטווח ארוך. הליסינג הוא בדרך כלל לתקופה מקסימאלית של עד 5 שנים, כאשר התנאי הוא תשלום מקדמה ראשונית בגובה של 15%-30% מהעסקה. לאחר מכן יש צורך בתשלומים חודשיים לחברת הליסינג והרכב נשאר רשום על שמה. בתום התקופה, אפשר להחליט אם להשלים את הרכישה – או להמשיך לעסקה חדשה עם רכב חדש ופריסה חדשה.

לשם השוואה, ליסינג תפעולי בנוי פחות או יותר באותה צורה – אך כאן אתם משלמים מעט יותר ומקבלים גם את התחזוקה השוטפת מצד חברת הליסינג. במילים אחרות, ליסינג תפעולי עולה לכם יותר אך משחרר אתכם מהדאגות של טיפולים ותיקונים. מטבע הדברים, הכי חשוב להתאים את העסקה לצרכים שלכם עכשיו ובעתיד וכך לחסוך בהוצאות.

אז מה עדיף?

החדשות הרעות הן שלא קיימת אופציה אחת שמתאימה לכולם. החדשות הטובות הן שיש לכם היום אפשרויות בחירה מגוונות, שיגדילו את הסיכוי של בחירה מוצלחת.

בסופו של דבר, הפרמטרים המשפיעים על הכדאיות של העסקה הם גמישות והון עצמי. משתלם לקנות את הרכב מהחברה אם יש מספיק הון עצמי, אך מנגד ישתלם לקבל אותו בליסינג אם רוצים לשמור על גמישות במהלך תקופת ההחכרה או בסיומו. בכל מקרה, קבלו החלטה בסבלנות וסעו בזהירות.