Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה עושה אנליסט פיננסי?

כשאנחנו ניגשים להשקיע את הכסף שלנו במוצרים פיננסים שונים, עומדות בפנינו כמה וכמה אופציות כיצד לעשות זאת. אנחנו יכולים להשתמש בתוכנות מסחר שונות, לקבל את ההחלטות בעצמנו ובהתאם לכך להשקיע, אנחנו יכולים לחפש גורמים מקצועיים שישקיעו את הכסף שלנו בהתאם למה שנראה נכון, סביר, וכן אנחנו יכולים לפנות אל גורם מקצועי שייעץ לנו ובהתאם לכך, אנחנו נקבל את ההחלטות היכן אנחנו רוצים להשקיע את הכסף שלנו.

אחת הבעיות “החיוביות” כיום בעולם ההשקעות, הוא עודף המידע שעומד לרשותנו. אנחנו יכולים למצוא אינספור נתונים, בין אם זה על חברות שונות, על שווקים, מגמות, מוצרים פיננסיים ועוד. למעשה על כל דבר ודבר, אנחנו יכולים לקבל מידע ולהשתמש בו בשביל להחליט, איפה אנחנו רוצים להשקיע, כמה כסף אנחנו רוצים להשקיע ועוד.

הבעיה היא, שאנחנו בתור אנשים פרטיים שאין להם את הנגישות למידע ואין להם גם את הידע כיצד להתנהל איתו, לא תמיד נוכל להשתמש בו בצורה אפקטיבית, בצורה שיכולה לעזור לנו. עבור רבים מאיתנו, כל מה שאנחנו נראה, זה מספרים וטבלאות, מבלי שנבין את המשמעות שלהם.

לשם כך יש אנליסט פיננסי. מדובר באיש מקצוע, שיודע לקחת את כל הנתונים שקיימים וזמינים, הוא אוסף אותם, מבצע ניתוח שלהם ואז הוא יכול לספק לנו מידע איפה נכון להשקיע, כמה, מה הצפי לרווח ועוד.

צילום: Depositphotos

תחום האנליזה של נתונים באופן כללי, מאוד התפתח והשתכלל במהלך שני העשורים האחרונים, בזכות האינטרנט והעובדה שאנחנו יכולים לאגור מידע באמצעים דיגיטליים בצורה פשוטה ונוחה. אנחנו יכולים לייצר דאטה בייס מאוד רחב והוא מאפשר לנו לקבל החלטות מושכלות, החלטות שתואמות לצרכים וליכולות שלנו. אפשר למצוא את זה לא רק בתחום הפיננסי אלא גם בתחומים רבים אחרים, כולל ספורט, תחבורה, תשתיות ועוד.

כיצד פועל אנליסט פיננסי

למעשה אנליסט בתחום הפיננסים כמו איתי ארקין פועל כמו אנליסטים בתחומים אחרים. הוא אוסף מידע אמין, רלוונטי, מעודכן, מנתח אותו בעזרת כלים שונים שעומדים לרשותו, ולאחר מכן הוא יוצר תמונת מצב עדכנית על הניתוח שהוא ביצע.

חשוב להדגיש כאן מספר נקודות. ראשית, אנליסט בתחום הפיננסים לא עובד רק עבור משקיעים, מן הסתם, אלא גם עבור חברות, בין אם זה חברות אשראי, ביטוח, בתי השקעות וכדומה. עבור כל עניין שקשור לתחום שלהן.

שנית, הוא חייב לדעת במסגרת העבודה שלו, גם כיצד לייצר דאטה בייס, גם כיצד להשתמש בכלים שונים שיעזרו לו לנתח את הנתונים, על פי פרמטרים ופונקציות שונות, וכן, גם כיצד לקחת את המידע ולהפוך אותו לתוכן שאפשר לקבל בעזרתו החלטות.

שלישית, נכון שאנליסט אמור להשתמש אך ורק במידע מעודכן ורלוונטי, אך חשוב שיהיה לו גם מידע מהעבר, הקרוב או הרחוק, על מנת שהוא יוכל לבצע השוואות לאורך זמן.