Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה עושים כאשר אתם לא יכולים לשלם את החובות?

תמונה: shetterstock

פשיטת רגל – מצב של פתיחת תיק בהוצאה לפועל מגיע כאשר אינכם משלמים את החוב שלכם, לפעמים בגלל קושי כלכלי שנקלעתם אליו שלא מאפשר לכם לעמוד בתשלום החוב. מערכת ההוצאה לפועל היא מערכת גבייה שנועדה לגבות כספים וזאת באמצעות הליכים שונים כמו עיקול על חשבון הבנק/ המשכורת, הגבלה על רישיון הנהיגה ועוד, וזאת על מנת לתמרץ אתכם לשלם את החוב.

אם אתם נמצאים במצב שבו הליך הגבייה הגיע לידי מיצוי כך שלא ניתן לגבות את החובות בעזרת ההוצאה לפועל ואתם מעוניינים להסדיר את החובות שלכם, הפתרון יכול להיות פנייה להליך חדלות פירעון, אשר בהתאם למצב האישי שלכם יתנהל בערכאות משפטיות מסוימות שיועדו לכך. לצורך העניין, אדם שיש לו חובות עד כ 150 אלף ₪, ההליך בעניינו יתנהל בהוצאה לפועל ואדם שיש לו חובות מעל ל כ 150 אלף ₪, ההליך בעניינו יתנהל בבית משפט שלום.

מה זה אומר מבחינתכם?

המטרה של הליך חדלות פירעון באופן כללי היא לייצר איזון אינטרסים בינכם לבין הנושים. מצד אחד עומד החייב אשר התנהל כלכלית בצורה לא נכונה וכתוצאה מכך הגיע למצב של חובות, אבל הוא עדיין אדם שצריך לנהל את שגרת חייו והוא זכאי לתהליך שיקום כלכלי. מן הצד השני עומדים הנושים אשר מבקשים לקבל את כספם ובצדק. ברגע שניתן צו לפתיחת הליכים, כל מערכות היחסים אל מול הנושים מטופלות באותו אפיק והזכויות שלכם אל מול הזכויות של הנושים נבדקות בצורה מאוזנת. התפיסה של מערכת המשפט היא כי חדלות הפירעון אינה עונש אלא הזדמנות לשפר את החיים שלכם, על כל המורכבות שבדבר ולמרות ההגבלות שבעצם נועדו למנוע מכם ליצור חובות חדשים ולהבטיח התנהלות כלכלית נכונה בהליך ולעזור לכם לסגל לעצמכם הרגלי צריכה בהתאם ליכולת שלכם.

הנתונים האישיים שלכם משפיעים על ההליך

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להתמודד עם מצב בו נוצרו לכם חובות שאתם לא יכולים לשלם, הוא לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין. הייעוץ כפוף לנתונים האישיים שלכם, כמו גם ליכולת להוציא אתכם מהמצב הנוכחי ולכן הוא אלמנט קריטי שאתם רוצים לנהל בחוכמה.

 

המאמר בחסות חדשות bignews