Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה עושים כשהתינוק לא נרדם?

(צילום: עמיעד טאוב)

להפוך להיות הורים פתאום באמצע החיים זה משהו שמשנה את כל ההתנהלות שלנו ומשפיע עלינו בכל שעות היום. לכן אפשר להבין מדוע גם אתם מרגישים לחוצים מידי פעם בחוויה החדשה הזאת וזקוקים לעזרה. אומנם זה נכון שיש מי שבטוח שלהיות הורים זה משהו שנולדים איתו, אך בפועל זה לא בדיוק כך, כי מה אתם באמת יודעים על הפרעות שינה אצל תינוקות או ילדים? עד שלא חווים דבר כזה יום אחרי יום, או ליתר דיוק לילה אחרי לילה, לא יודעים עד כמה זו התמודדות קשה וגם לא יודעים מה לעשות בנידון. הדבר הראשון שחשוב שתדעו זה שאתם לא לבד וכי יש עוד הרבה מאוד הורים בכל העולם שמתמודדים עם הפרעות השינה של הילדים שלהם. שנית, חשוב מאוד להתחיל להתמודד עם הקושי הזה כמה שיותר מהר, כי ככל שתתחילו להתמודד עם הדברים מהר יותר כך הפיתרון גם יגיע יותר מהר.

בואו לקבל עזרה

זה נכון שבעידן המודרני תוכלו לקרוא הרבה מאמרים אונליין בנושא של הפרעות שינה אצל ילדים ותינוקות, אך לא תמיד הפתרון כולו נמצא באינטרנט. יש מקרים שבהם כדאי לצאת מהבית ולפנות לקורסים מקצועיים ולהרצאות שעוסקות בנושא של הפרעות שינה בגילאים צעירים, כי חוויה כזאת יכולה להיות מעשירה. במסגרת הרצאות וקורסים תוכלו ללמוד יותר על הבעיה עצמה ותוכלו להבין גם למה היא מתרחשת. בנוסף לכך, תוכלו להבין עד כמה המצב חמור אצל הילדים שלכם לעומת המצב הכללי, וחשוב מכל: תוכלו לקבל פתרונות. אומנם זה נכון שלא מדובר על פתרונות קסם, כי אפילו אחרי הדרכת הורים והרצאות בתחום יש עוד הרבה עבודה לעשות, אך הכיוון יהיה חיובי. חשוב ביותר להתחיל לפעול כמה שיותר מהר ובצורה הנכונה כי כל זה יעזור לכם לפתור את הבעיה בצורה נכונה.

איפה כדאי לעבור קורסים, הדרכות והרצאות להורים?

בעידן שבו אנחנו חיים יש שפע גדול בכל תחום ובכל עניין, וכך קורה גם בנושא של הדרכות ההורים וההתמודדות עם בעיות השינה. עם זאת, לא בכל מרכז שבו יש הרצאות והדרכות להורים תקבלו את הטוב ביותר, ולא בכל מקום תפגשו מרצים מספיק מקצועיים. לכן שווה לכם לבדוק לאיפה אתם פונים ומה כל אחד יוכל להציע לכם, כי בסופו של דבר, אם אתם משקיעים זמן וכסף הרי שעדיף לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור השקעתכם. אם יש לכם התלבטות בין מספר מקומות שבהם מתקיימות סדנאות והדרכות להורים, כדאי יהיה לבדוק קצת מה חושבים הורים שכבר לקחו חלק בעניין. רבים מהם נכנסים אח”כ לאינטרנט וכותבים את חוות הדעת שלהם, אז למה שלא תבדקו זאת? מדובר על חוות דעת ועל ציונים אמינים במיוחד וזה יעזור לכם לבחור ממי לקבל שירות בתחום.