Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה צריך לדעת על פרשת השבוע?

אם התחלתם לשמור שבת או שאתם שומרים שבת באדיקות כבר זמן רב, אתם בוודאי מכירים את פרשת השבוע. אותה פרשה שקוראים בבית הכנסת בכל שבוע, כאשר פרשת השבוע משתנה משבוע לשבוע. יש בוודאי הרבה דברים שאתם רוצים לדעת על פרשת השבוע.

כך שאם יש דברים שאתם לא יודעים על פרשת השבוע, ככל הנראה תוכלו למצוא את המידע כאן. כך שבפעם הבאה שתקראו את פרשת השבוע, אתם תוכלו לדעת מהי הסיבה שאתם עושים את זה. אתם לא צריכים לבצע את מה שכולם עושים, אתם צריכים להבין מדוע אתם עושים כל דבר שקשור לשבת.

כל מה שצריך לדעת על פרשת שבוע: https://kicky.co.il/shabbat-times/

מדוע קוראים את פרשת השבוע?

פרשת השבוע היא בעצם קטע מסוים מתוך חמשת חומשי תורה. רואים את פרשת השבוע מסיבה אחת פשוטה, שבסוף השנה כל אחד יקרא את התורה במלואה – על ידי קריאת כל פרשות השבוע. זוהי אחת מהמצוות החשובות ביותר, ולכן כל מי ששומר שבת מגיע לבית הכנסת על מנת לשמוע את פרשת השבוע. מי שלא קרא את פרשת השבוע בבית הכנסת, יכול להשלים אותה בבית לאחר מכן.

צילום: freepik

מדוע לא קוראים את פרשת השבוע לפני החגים?

מי מכם שהולך לבית הכנסת בכל שבוע בוודאי שם לב לכך כי לפני חמשת החגים המוזכרים בתורה לא קוראים את פרשת השבוע. הסיבה היא שלפני החגים הללו קוראים קטע אחר הקשור לאותו החג, כך שכל מי שמגיע לבית הכנסת מכין את עצמו לקראת החג. כמובן שכאשר החגים עוברים, ממשיכים לקרוא את פרשות השבוע – כך שעד סוף השנה תספיקו לקרוא את כל התורה.

כמה פרשות השבוע יש בסך הכל?

נכון להיום יש בסך הכל 54 פרשות השבוע, כאשר כל אחד צריך לקרוא אותן בכל שבוע על פי לוח השנה. בעבר פרשות השבוע היו יותר קטנות והקריאה שלהן הייתה נמשכת יותר משלוש שנים. אך הוחלט לאפשר לקרוא את התורה כולה פעם אחת בשנה, ולכן פרשות השבוע התארכו – נהוג ברוב המקומות גם לפרש את פרשת השבוע ולהסביר את משמעותה.