Site icon מקומונט גבעת שמואל

“מוכרחים להעביר את הגבורה לדור הצעיר” 

500 תלמידות ומורות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל השתתפו היום לרגל יום השואה במפגש וירטואלי מרגש עם עמי צים, בנו של הצייר ניצול השואה יעקב צים ז”ל. עמי שיתף את הבנות בסיפור הישרדותו המרתק של אביו בזמן השואה.

בסרטונים שהוקרנו במשך ההרצאה ראו הבנות אדם מיוחד, בעל אמונה חזקה, שקיים את הציווי “ובחרת בחיים”, הקים משפחה, עסק באומנות עד שהפך להיות משמעותי בהקמת מוסדות אומנות והפצת התרבות בארץ.
בפתיחת ההרצאה אמרה חנית פרשטנד ראשת האולפנה, כי “חי עם הצל ויוצר את האור” זו היתה דרכו של הצייר יעקב צים ז”ל לתאר את מסע חייו. דרך המסע הזה נחשפנו לערכי עוז רוח, גבורה, ערבות הדדית ותקוה. השיחה ששמענו מפני בנו, עמי, העצימה את החויה המשמעותית של היום”
יעקב צים. צילום מסך
רביד מורנו, תלמידת כיתה י”ב סיפרה כי במהלך השיחה עמי דיבר על מה שאביו עבר בשואה, על הזוועות הגדולות שקרו, על האכזריות של הגרמנים אך גם הדגיש את הניסים הגדולים שהיו ליעקב, במהלך השואה, ואיך ניצל מספר פעמים ממוות אכזרי. “למדנו על גבורתו של יעקב,  גיבור אמיתי.”
יעקב צים שנםטר לפני חמש שנים היה צייר וגרפיקאי ששרד את גטו סוסנוביץ, את מחנות הריכוז ואת צעדת המוות לבוכנוואלד ממנו שוחרר באביב 1945.
הוא השלים את לימודיו האמנותיים בבצלאל  והיה יוצרם של סמלים רבים, בולים, שטרות כסף, מטבעות, סמלי ערים מדליות כרזות ועוד. לאורך השנים לא פסק לצייר  ויצירותיו הוצגו בתערוכות בארץ ובחו”ל.
בשנת 1990 יצא עם בנו למסע לפולין בה ביקר מחוזות ילדותו ובמחנות ההשמדה – ביקור שבעקבותיו יצר תערוכה שבפתיחתה אמר: “למסע קדיש הגעתי, מסע לא סנטימנטלי, מסע ללא אשליות, מסע אל האוויר החלוד. להלוויית עירי באתי, לקבור אותה בלבי”.