Site icon מקומונט גבעת שמואל

מורה חולת קורונה בבי”ס יסודי בגבעה – התלמידים ישלחו לבידוד

מורה מסייעת בצהרון בית ספר מורשת נריה העובדת באופן פרטני וצמוד מול תלמידים רבים בבית הספר נתגלתה כחולת קורונה מאומתת. בשלב זה נשלחו התלמידים שבאו במגע קרוב עם המורה לבידוד עד יום ג’, ה-7.7.20.

על פי עדויות ובדיקה של צוות בית הספר נראה שהמורה אובחנה כנשאית קורונה לאחר שבעלה של המורה קיבל הודעה שנמצא חיובי לנגיף קורונה ביום שלישי ומאז לא הגיעה המורה לבית הספר. לפני כן הגיעה מדי יום בצהריים לבית הספר ולימדה בכיתה ריקה, כאשר רק תלמידים בודדים הזקוקים לתיגבור היו מגיעים אליה לצורך כך.

ככל הידוע המורה לא נכנסה לחדר המורים בכל התקופה החשודה כנשאית והיא באה במגע עם כשני תריסר תלמידים בלבד.מעדויות של הורים לתלמידים בבית הספר עולה כי המורה הנחשבת מבוגרת ואחראית, ישבה באופן קבוע במרחק של שני מטרים מהילדים, שהקפידו לעטות מסיכה לכל אורך המפגש ואף בוצע חיטוי שולחנות לפני השיעור, כמתחייב.

אף על פי כן, כל הילדים שפגשו את המורה המאובחנת יעברו בדיקות קורונה. יחד עם זאת, צוות הצהרון שלא נחשף ולא נפגש איתה – לא יבדק בשלב זה מאחר ורק מי שהיה עם המורה מעל רבע שעה או ישב איתה צריך בידוד.

בדיקות קורונה בבית ספר. צילום: קופ”ח כללית

בהודעה שפרסמה מנהלת בית הספר להורים נכתב כך: “אבקש לעדכן אתכם כי בשעות האחרונות התגלה בצהרון/ יול״א מקרה קורונה מאומת. מדובר במורה מקדמת שקיבלה מספר תלמידים בודדים לכיתתה לקידום הלמידה.”

עוד נכתב בהודעה כי “תלמידים שבאו במגע ישיר עם המורה קיבלו הודעה על בידוד ביתי עד לתאריך 7/7/20 ובדיקת קורונה”.