Site icon מקומונט גבעת שמואל

מורן נחום – מהם היעדים האקזוטיים הכי מומלצים בעולם?

מורן נחום הינה סוכנת תיירות שעוזרת למטיילים רבים בבניית מסלולי טיול וחבילות משתלמות. לאחרונה יש ביקוש גדול ליעדים אקזוטיים בעולם החל מאיי סיישל, מאוריציוס, זנזיבר ועוד.

מורן נחום מסבירה כי העולם מלא ביעדים אקזוטיים, כל אחד מציע חוויות ייחודיות, פלאי תרבות ויופי טבעי. בעוד שההגדרה של “אקזוטי” יכולה להשתנות מאוד בהתאם לפרספקטיבה האישית, הנה כמה יעדים אקזוטיים, אותנטיים ומיוחדים ששווה לכם לחשוב עליהם

בורה בורה, פולינזיה הצרפתית

בורה בורה, הידועה במי הטורקיז, הנופים השופעים והבונגלוס היוקרתיים שלה מעל המים, נחשבת לעתים קרובות לגן עדן עלי אדמות. זהו מקום נהדר לשנורקלינג, צלילה, או סתם להירגע על החוף.

מרקש, מרוקו

עיר היסטורית זו היא שטיח תוסס של תרבויות, צבעים ומסורות. הסוקים ההומים של מרקש, הגנים השלווים והארמונות היפים, כולל ארמון באהיה המדהים, הופכים אותה ליעד אקזוטי ששווה לחקור.

קיוטו, יפן

קיוטו, הידועה בזכות המקדשים השמורים היטב, בתי העץ המסורתיים ומחוז הגיישות היפה שלה, מציעה שילוב מרתק של ישן וחדש. בקר במהלך עונת פריחת הדובדבן לחוויה בלתי נשכחת.

באלי, אינדונזיה

עם הנופים השופעים, סצנת האמנויות התוססת, המקדשים העתיקים והחופים היפים שלה, באלי מציעה שילוב ייחודי של אטרקציות תרבותיות וטבעיות.

צילום: מורן נחום סוכנת נסיעות בזנזיבר (יחצ)

יער הגשם של האמזונס, דרום אמריקה

על פי מורן נחום, יער הגשם של האמזונס משתרע על פני מספר מדינות, הוא נקודה חמה למגוון ביולוגי ומציע חווית טיול ייחודית באמת. סיורים מודרכים מציעים הזדמנויות לזהות חיות בר, לבקר בקהילות ילידים ולחקור את יער הגשם.

מדגסקר

ביתם של מגוון עצום של חיות בר ייחודיות, כמו למורים וזיקיות, המגוון הביולוגי של מדגסקר הוא שאין שני לו. שדרת הבאובבים ושמורת Tsingy de Bemaraha מציעים נופי טבע עוצרי נשימה. מדגסקר, הממוקמת מול החוף הדרום מזרחי של אפריקה, היא גן עדן מגוון מבחינה אקולוגית. הוא ידוע בזכות חיות הבר הייחודיות שלו, במיוחד הלמורים, והפארקים הלאומיים העצומים. מורן נחום מציינת ששדרת הבאובבים, קבוצה בולטת של עצי באובב נישאים, ושמורת הטבע המחמירה Tsingy de Bemaraha עם יערות הגיר שלה, הם בין האטרקציות המובילות במדינה. למרות שתשתיות יכולות להיות מאתגרות ולנסוע לאט, התגמולים הם בשפע עבור אוהבי טבע ומחפשי הרפתקאות.

פטרה, ירדן

פטרה, הידועה כעיר הוורדים, היא פלא היסטורי וארכיאולוגי עם מבנים מגולפים באבן בצבע ורדרד. העיר היא ביתם של קברים, מקדשים ומונומנטים רבים.

איי סיישל

סיישל, הממוקמת באוקיינוס ההודי מול חופי מזרח אפריקה, היא גן עדן טרופי הידוע בחופים המדהימים, המים הצלולים וחיות הבר המגוונות שלו. הוא מורכב מ-115 איים, שכל אחד מהם מציע קסם ייחודי. שמורת הטבע Vallée de Mai של האי פראסלין, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, מאכלסת את דקלי קוקו דה מר הנדירים. שנורקלינג וצלילה סביב שוניות האלמוגים שופעים חיים ימיים. למרות הפיתוי שלה, איי סיישל נותרה יחסית לא צפופה, מה שהופך אותה ליעד מושלם עבור אלה שמחפשים שלווה בסביבה טבעית יפה. המחויבות של המדינה לתיירות בת קיימא בולטת גם היא.

זנזיבר, טנזניה

זנזיבר, הידועה בחופים הבתוליים ובמים הצלולים, מציעה גם היסטוריה תרבותית עשירה. לסטון טאון, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, יש מבוך של רחובות צרים, בזארים שוקקים ובתי מגורים ערביים מפוארים. זנזיבר הוא אזור חצי אוטונומי של טנזניה הידוע בחופים החוליים היפים ושוניות האלמוגים שלו. סטון טאון ההיסטורית, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, מציעה מבוך של סמטאות צרות שלאורכן חנויות, מסגדים ומבנים מהתקופה הקולוניאלית. המבקרים יכולים לחוות שילוב עשיר של השפעות ערביות, אפריקאיות ואירופיות, המשתקפות בארכיטקטורה, בתרבות ובמטבח. זנזיבר היא גם לב ליבו של סחר התבלינים, וסיורי תבלינים מספקים תובנה מרתקת על היבט זה של ההיסטוריה של האי.

מאוריציוס

מאוריציוס, פנינה נוספת באוקיינוס ההודי, היא שילוב פנטסטי של תרבויות, חופים מרהיבים ונפלאות טבע. האי מפורסם בזכות הלגונות הצלולות שלו, הפנים ההרריים ובעלי החיים והצומח המגוונים שלו. אטרקציות בולטות כוללות את הפארק הלאומי בלאק ריבר ג’ורג’ס, אשליית המפל התת-ימי בלה מורן בראבנט, ואת עיר הבירה התוססת פורט לואיס עם השווקים התוססים שלה. השילוב של השפעות הודיות, אפריקאיות, אירופאיות וסיניות בא לידי ביטוי במטבח המקומי, מה שהופך אותו לתענוג גסטרונומי.

איי גלפגוס, אקוודור

המפורסמים בזכות מיני חיות הבר הייחודיות שלהם שהיוו השראה לתיאוריית האבולוציה של צ’ארלס דרווין, גלפגוס מציעים חוויה מדהימה לאוהבי טבע וחובבי חיות בר.

איסלנד

ידועה בנופים המדהימים שלה, הכוללים מפלים, גייזרים, קרחונים ותצורות וולקניות, איסלנד מציעה גם את ההזדמנות לראות את הזוהר הצפוני.

קניה

קניה מציעה מגוון יוצא דופן של נופים וחיות בר, מה שהופך אותה ליעד מוביל לספארי. שמורת מסאי מארה מפורסמת בזכות חיות הבר השופעות שלה והנדידת הגנו השנתית. אסור לפספס גם את הפארק הלאומי אמבוסלי, הידוע בפילים ובנופים של הר קילימנג’רו, ועמק הבקע הגדול עם האגמים וחיי הציפורים שלו. בנוסף ליופי הטבעי, קניה מציעה חוויות תרבותיות באמצעות אינטראקציות עם שבטים מקומיים כמו המסאי וסמבורו. עם זאת, מומלץ להישאר מעודכן לגבי עצות נסיעות מקומיות.

על פי מורן נחום, כל אחד מהיעדים הללו מציע חוויות תרבותיות, טבעיות או היסטוריות ייחודיות המבליטים אותם. כאשר מתכננים טיול למיקום אקזוטי, קחו בחשבון את תחומי העניין האישיים שלכם, את האקלים המקומי וכל ייעוץ או הגבלות נסיעה.