Site icon מקומונט גבעת שמואל

מורשת נריה: המנהלת תעזוב באופן מיידי. מחר התלמידים יחזרו לבית הספר

בתום דיון ארוך בבית המשפט המחוזי בלוד החליטו הצדדים על הפרדת כוחות. מנהלת בית הספר מורשת נריה תעזוב את תפקידה באופן מיידי ותעבור למשרה אחרת במשרד החינוך. באיחור של שבוע וחצי – החל ממחר תיפתח שנת הלימודים בבית הספר. מועד ההורים המרכזי נמסר: “מבקשים לשמור על כבודה של אילה ולזכור כי המסע רק החל. מלאכה רבה עוד לפנינו”.

זו הייתה סיטואציה חריגה שכמותה כמעט ולא נראתה במערכת החינוך, בוודאי לא בגבעת שמואל, אבל לפני שעה קלה הוחלט, תחת ליווי שופט בית המשפט המחוזי מרכז צבי דותן, על הסכם פשרה בין עיריית גבעת שמואל (בשם הורי בית הספר) ומשרד החינוך (בשמה של מנהלת בית הספר, אילה צדוק).

לאחר דיון ארוך שלווה בקהל של עשרות רבות מאוד של הורים אשר טרחו והגיעו לבית המשפט המחוזי בלוד החליט השופט על ניסיון להגיע לפשרה חשאית בין הצדדים וקרא להורי התלמידים, כמו גם לנציגי העירייה לצאת מאולם הדיונים, שם נשארו רק אנשי משרד החינוך ועוה”ד של העירייה ושל מנהלת בית הספר מתוך מטרה לנהל מו”מ כנה ופתוח “עד שיצא עשן לבן” כדבריו.

ואכן, לבסוף, הגיעו להסכמה.

במסגרת ההסכם, הוחלט כי מנהלת בית הספר מורשת נריה אילה צדוק תסיים את תפקידה בבית הספר באופן מיידי, עוד היום, ותימשך העסקתה במשרד החינוך בתפקיד אחר, כפי שהוצע לה.

הורי תלמידי מורשת נריה מחוץ לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי.

במקביל, התחייבו הצדדים לשמור על כבודה של המנהלת לשעבר ואף הסכימו על מחיקת העתירה ללא קביעת הוצאות, בשל ייתור הצורך בהמשך הדיון.

בהודעה שפירסם ועד ההורים המרכזי של בית הספר נמסר: “זה לא יום שמח אבל זה בהחלט יום של סיפוק והודיה, על סיום המאבק שלנו לחינוך טוב לילדינו. אנו מבקשים לשמור על כבודה של אילה ולזכור כי המסע רק החל. מלאכה רבה עוד לפנינו. מחר שבים לשגרה מלאה, הלימודים כרגיל. תודה רבה על התמיכה והסיוע של כל מי שתרם להצלחה. רק שיתוף הפעולה והאחדות הוביל לסיומה המוצלחת של הדרך.”