Site icon מקומונט גבעת שמואל

מחפשים העצמה לילדים? תכירו את הפעילות שתעצים את הילד שלכם

הילדים משתעממים בבית, ואתם מחפשים עבורם חוג לילדים או פעילות מעצימה לילדים – שתוכל גם להעסיק אותם, וגם לתרום לצמיחתם האישית? או שאולי אתם מחפשים פעילות חיובית ומפתחת לילדים עם קשיים התנהגותיים, נפשיים או מוטוריים? כך או כך, יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם, והוא רכיבה טיפולית. רוצים לדעת במה מדובר, למי זה מתאים, ואיך זה יכול לתרום לצמיחתם האישית של ילדכם? כל התשובות בהמשך.

מהי רכיבה טיפולית?

רכיבה טיפולית היא למעשה שיטת טיפול באמצעות בעלי חיים, המועברת על ידי מדריכי רכיבה שעברו הכשרה ייעודית לכך. מדובר בשיטה מוכרת שנפוצה ברחבי העולם כולו, שמשלבת רכיבה על סוסים וטיפול בהם, עם מרכיבים פסיכולוגיים ושיקומיים. במסגרת פעילות זו, המטופל מתבקש לבצע תרגילים שונים, כמו תרגילי שיווי משקל, הפעלת שרירים, חציית קו באמצע או קליעה למטרה. תרגילים אלו מבוצעים בזמן הרכיבה על הסוס או בעת ישיבה על הסוס כשהסוס עומד או נע לאט, בהתאם להוראותיו של המדריך. התרגילים מותאמים לרמות קושי שונות, כך שניתן ונהוג להתחיל מתרגילים ברמת קושי נמוכה, ולאט לאט להתקדם ולהגביר את קושי התרגילים שמבצעים.

למי זה מתאים?

רכיבה טיפולית מתאימה לכל הגילאים – בין אם מדובר בילדים, מתבגרים או מבוגרים, והפעילות מתאימה בעצם לכל מי שמחפש תחביב חדש ומגניב ולכל מי שמעוניין לרכב על סוסים ולהתחבר עם בעלי חיים. בנוסף, רכיבה טיפולית מתאימה ויעילה במיוחד לילדים או למבוגרים בעלי לקויות או הפרעות שונות. ויתר על כן, מדובר בפעילות ספורטיבית לכל דבר (למרות שלא מדובר בפעילות ספורטיבית קלאסית כמו ריצה או פילאטיס), שיכולה להתאים לכל מי שמחפש פעילות ספורטיבית יוצאת דופן.

צילום: CANVA

איך רכיבה טיפולית תורמת להעצמה אישית?

רכיבה טיפולית משפרת את התכונות החיוביות ותורמת להעצמה אישית, וזאת בין היתר בזכות העובדה שהרכיבה הטיפולית מאפשרת את רקימתם של יחסים מיוחדים בין המטופל ובעל החיים, אשר להם יש תפקיד תמיכתי חשוב בחיי המטופל. המטרה של הטיפול היא להשגיח על ההתפתחות האישית והחברתית, כאשר התכנים הטיפוליים וההעצמה האישית מתאפשרים באמצעות המגע וההיכרות עם עולם החי, הטיפול והרכיבה על הסוס, והעבודה באורווה.

בפועל, בעת הרכיבה, המטופל יוצר קשר מיוחד עם הסוס, אשר מאפשר למטופל לחוות חוויות תקשורתיות ורגשיות, וכך גם חששות, כישלונות והצלחות – שהמטופל צריך ללמוד להתמודד איתן. היתרון הגדול הוא, שכל זה מתרחש בסביבה חיובית ותומכת, הכוללת מטפלים מקצועיים ומיומנים, והמאפשרת פיתוח מודעות עצמית וחיזוק ביטחון עצמי.

יתר על כן, הרכיבה הטיפולית מאפשרת לשפר את זרימת הדם, הנשימה, שיווי המשקל, הקואורדינציה, הכוח, הזריזות, גמישות המפרקים והמוטוריקה. כך שמדובר בפעילות שיכולה לתרום ולהועיל רבות לכל אחד ולכל אחת מאיתנו.