Site icon מקומונט גבעת שמואל

מיוחד לט”ו בשבט: הכירו את נועם ארוילי, מנהל אגף שפ”ע ואיכות הסביבה בעירייה

בריאיון למקומונט גבעת שמואל, מספר נועם ארוילי, מנהל אגף שפ”ע ואיכות הסביבה בעיריית גבעת שמואל על העבודה החשובה שהאגף והעירייה עושים בעיר, עם דגש על עיר ירוקה וקיימות, הכל תוך חשיבה עמוקה לשיפור איכות החיים של תושבי העיר. ריאיון מיוחד לכבוד ט”ו בשבט.

נועם ארוילי התחיל את דרכו כגנן. לניהול אגף שפ”ע – שיפור פני העיר ואיכות הסביבה בעיריית גבעת שמואל הוא הגיע בזכות אהבתו הרבה לסביבה. כבר מתוך השיחה איתו עולה כי הדבר החשוב לו ביותר הוא שמירה על עיר ירוקה, נקייה ומטופחת.

נועם, ספר לנו קצת על עצמך, ספר על התפקיד שלך.

את דרכי התחלתי כגנן, מספר נועם, האהבה לסביבה היא שהובילה אותי לתפקיד. האתגר הגדול הוא גם הסיפוק – המחלקה נוגעת ומטפלת במגוון רחב של נושאים החל מגינון העיר דרך התברואה וכלה בתחזוקה שוטפת של המרחב הציבורי. על הפרויקט המרכזי שבו החל את התפקיד: פרויקט מסדרונות ירוקים היה הפרויקט מהקדנציה הראשונה של ראש העיר ברודני. הרעיון היה שהתושב יוכל ללכת במקומות מוצלים. יותר מ-3,500 עצים נוספו וכמעט ואין נקודה בעיר שאין בה עצים. ממבט עליון ניתן לראות עיר ירוקה. זהו בעצם המהפך המרכזי של האגף – מעיר כמעט נטולת עצים לעיר מלאה בעצים. “הכל ממוחשב ותורם לחיסכון משמעותי בהשקיה” מוסיף נועם. בנוסף, האגף דואג לשמירה על ניקיון העיר – פינוי האשפה, וניקיון הרחובות. “אנחנו מוסיפים עוד כוח אדם ומנטרים הכל לשיפור מקסימלי בכדי שנראה את העיר נקייה”. כל אלו ועוד נעשה על מנת לתרום לאיכות הסביבה בכלל, ולתושב בפרט.

מהם אירועי ט”ו בשבט המתוכננים השנה בגבעת שמואל?

גינת משחקים במתחם הספורטק. באדיבות: כתב מקומונט

ישנם כמה אירועים. האירוע המרכזי והמעניין הוא אירוע שתילה לעולים הצרפתים ולמועדון הגמלאים: “אנחנו משתדלים לקחת פינה בעיר שבאמת צריך לשתול בה. התושב ששתל יראה את הצמח שלו גדל בתוך גינה, מגונן. אנחנו מבצעים את השתילות לא בכדי לסמן וי על הטקס, אלא בשביל מערכת בת קיימא”. בנוסף גם במתנ”ס מתכוננים לחגיגות ועורכים הפנינג לכל המשפחה עם מופע אקולוגי.

מם התכניות לשיפור איכות הסביבה של העיר בשנים הקרובות?

הרעיון של המיחזור הוא א’-ב’, זה תורם גם לסביבה וגם לתושבים. ברגע שהתושב ימיין את האריזות, ויזרוק כל אריזה לפח הייעודי לה: זה רק מאמץ קטן מהתושב ונותן המון לסביבה. כאשר האריזות מגיעות מופרדות להר הפסולת אין צורך בהטמנה וכך נחסך גם כסף. הכסף שנחסך – נשמר לטובת התקציב. המשאיות אשר אוספות את הפסולת הן אותן משאיות אבל הנקודת פריקה שלהן שונה: כל יום המכולה נשטפת ואוספת חומר אחר אשר יובל אל המקום המתאים. המגמות השנה הן לעלות בהיקפי המיחזור בעיר.

לסיום, ובאווירת החג, מהו הפרי היבש האהוב עליך?

תמרים. תמר זהו פרי שאפשר לעשות מהעץ שלו הכל. בנוסף על כך שהוא טעים, בריא ומזין, אין בו שום חלק מבוזבז. ניתן לעבד אותו מהגרעין ועד לפרי, מהענפים והשיערות ועד לגזע. כל חלק בעץ משמש למחזור של בני האדם.