Site icon מקומונט גבעת שמואל

מיוחד לימי התשובה: תודה לך ה’ – סיפורו של תושב גבעת שמואל

יצחק שוקרון הוא תושב מוכר מאוד בגבעת שמואל. לא כולם מכירים אותו בשמו, לא רבים יודעים עליו ועל משפחתו הרבה באופן אישי, אבל כמעט כולם נפגשו לפחות פעם אחת עם החיוך הרחב והקבוע של יצחק שמלווה אותו, ואת כל הסובבים אותו, 24/7. לאחרונה פרסם יצחק ספר ייחודי פרי עטו, “תודה לך”. 

לפני עשר שנים, בתשע”א, שנת 2011, החליט יצחק לקבל על עצמו הנהגה טובה אך לא שגרתית – בכל יום, או לכל הפחות בכל עת שזמנו מאפשר זאת, לשבת על יד המחברת ולרשום הודאה לבורא העולם על משהו, קטן כגדול, שעבר עליו אותו היום.

במהלך השנים הצטברו במחברת הקטנה, שמאז כבר הפכה לחוברת עבת כרס, מאות רישומים בני שורה או שתיים של תפילות ובקשות תודה ויצחק, שהבין שהוא מחזיק בידיו משהו מיוחד, החליט להוציא את הדברים כספר לציבור הרחב.

יצחק, ספר לנו למה החלטת לפרסם את הספר?

בספר קיבצתי עשרות ומאות תודות על כל דבר כמעט שנתקלתי בו, ואחרי עשר שנים, כשהבטתי בדפים הישנים הבנתי שבהסתכלות הזו, למצוא את הטוב בכל דבר ועל מה לומר תודה יש משהו חשוב שכדאי שלא יישאר רק אצלי אלא ראוי שיגיע לעוד אנשים, שיראו את העולם בעין טובה יותר.

על מה הספר?

למעשה, בכל פעם שהרגשתי שאני רוצה להודות לקב”ה על משהו – כתבתי את זה על דף. זה יכול להיות על ארגזים שנפלו לי מהרכב ועובר אורח עצר וסייע לי לאסוף אותן, זה יכול להיות על שיעור יפה ששמעתי או ציון טוב שהילדה קיבלה בבית הספר אבל זה גם יכול להיות תודה על עסקה חשובה שהצליחה או על אחרת שנכשלה – אבל הכל לטובה.

עטיפת הספר “תודה לך”.
מה היית רוצה שמי שקורא בספר יקבל?

לראות בכל דבר את הטוב. כל הזמן קוראים לנו דברים, חלקם ממש טובים וזה ברור שאומרים עליהם תודה אבל חלקם גם נראים לכאורה כפחות טובים, בטח לא כאלה שהיינו מבקשים לעצמו מראש, אבל צריך לדעת ולהבין שכל מה שה’ עושה הכל לטובה ועל הכל צריך לומר תודה.

אתה לא סופר, ואין בספר סיפורים, אז למה אתה חושב שזה יעניין את הקוראים?

בהתחלה גם אני חשבתי שזה אישי מדי ולא יעניין אחרים. אבל כל מי שקרא בחוברת ממש הפציר בי שאני אפיץ אותה לטובת הכלל. כנראה שכשנחשפים ליום יום של אמירת תודה ואמונה בקב”ה, יש בזה משהו מחזק ומעודד.
שמע, בהתחלה, חשבתי לגבות כמה שקלים על כל עותק שיימכר, לכיסוי העלויות. אבל מהר מאוד פנו אלי אנשים שקראו בספר ואהבו אותו שביקשו לתרום על חשבונם הדפסת עוד ועוד עותקים. ולכן היום אנחנו מפיצים את הספר חינם, ללא עלות, לכל מי שפונה אלינו.

רב מכר ממש.

(צוחק). כן, עד היום חולקו מאות עותקים ועכשיו יצא גם עותק בספרדית, שהיא שפת האם שלי, ובקרוב אני מקווה שגם באנגלית. הגיעו אלי הודעות ומיילים מאנשים שקראו את הספר, שהגיע אליהם דרך מישהו שהעביר למישהו.. גם לא יהודים – מכל העולם. לפני כמה זמן פגשתי קרוב משפחה של ידידה קרובה שהוא מפיק סרטים בארה”ב והוא שמע על הספר, קרא אותו, ועכשיו חושב אולי לעשות מזה משהו גדול יותר… נו טוב, אני מקווה שקודם כל אצליח להגיע ולהשפיע על עצמי ועל בני משפחתי.

 כנראה שאתה צריך להגיד תודה גדולה לקב”ה על שזיכה אותך לכתוב ולהוציא לאור את הספר.

תראה, אני לא מחפש כסף או כבוד בעולם הזה. רק תיקחו, תהנו, תראו את החיים בשמחה וכמה טוב יש בכל יום ובכל דבר שאנחנו עושים. נכון, יש קורונה, וסגר והדברים לא נראים טוב –  אבל יש אלף דברים טובים וחיוביים ועליהם אנחנו צריכים להודות.