Site icon מקומונט גבעת שמואל

מין אלרעי’יה אין אל-באקייה: נעים להכיר!

היכרות בלתי אמצעית והסרת המחיצות. צילום: דוברות המתנ”ס

דיאלוג בין דתי שנערך ביוזמת המתנ”ס העירוני מפגיש אחת לחודש נשים מגבעת שמואל עם תושבות כפר קאסם לשיח היכרות מאחד ומחבר. השלום מתחיל בתוכנו.

יוזמה חברתית שהחלה בשנה החולפת וממשיכה גם השנה בחסות מתנ”ס גבעת שמואל היא “דיאלוג בין דתי”, מפגשים משותפים לנשים יהודיות מגבעת שמואל ולנשים מוסלמיות מכפר קאסם. המפגשים מתקיימים אחת לחודש במתנ”ס גבעת שמואל ובמתנ”ס בכפר קאסם לסרוגין ונערכים תחת פרויקט בינלאומי הנקרא  – search for common ground ארגון בינלאומי הפועל באזורי סכסוך בעולם שמטרתו לקרב בין אנשים. המפגשים הוקדשו לשיח והיכרות אישית ביניהן כשהן מקבלות בחמימות אחת את השנייה.

המראה של נשים לבושות במכנסים כשלצידן נשים עם מטפחות ופאות כנהוג בעולם היהודי-הדתי יחד עם נשים ערביות מוסלמיות שלבושות עפ”י כללי וחוקי הדת המוסלמית, הינו מרגש וחלומו של כל פוליטיקאי בישראל שחותר להשגת שלום בין העמים. הנשים המוסלמיות שיתפו את חברותיהן היהודיות בניכור ובזרות אותן הן חוות המרחב היהודי ושוחחו על הסטיגמות הרבות הקיימות כתוצאה מחוסר היכרות בין שני העמים שחיים במרחב גיאוגרפי כ”כ קרוב. במפגשים מגלות הנשים שרב המשותף על המפריד.

הנשים משתי הערים הינן משכילות, בעלות מקצועות חופשיים, מלאות סקרנות להכרת האחר יחד עם נכונות אמיתית לנסות ולשנות דעות קדומות בשני הצדדים כדי לחיות בשלום ובאחווה במדינה. לאחר שנוצרו קשרים אישיים רבים ומיוחדים בין הנשים, הועלתה שימת שיתוף הפעולה ובנוסף למפגשים הקבועים המתקיימים אחת לחודש, יצרו הנשים קבוצת לימוד משותפת של שפות בה מתנדבת מכפר קאסם מלמדת את השפה הערבית ומתנדבת מגבעת שמואל את שפת האנגלית.

בנוסף הנשים פתחו קבוצת וואטצאפ משותפת שפעילה וכוללת הזמנות אירוח אישיים בין הנשים. הקשרים הולכים ונבנים והנשים מצפות להגדלת תחומי העניין ולשיתופי פעולה נרחבים.