Site icon מקומונט גבעת שמואל

מכוניות יד 2 – איך לקנות בצורה חכמה

כל מי שגדל בישראל של שנות השבעים והשמונים, זוכר טוב מאוד את המערכונים של הגשש החיוור על רכב מרופא ורכב יד 2 ששום דבר לא חסר בו רק שהוא לא ממש נוסע. כולנו זוכרים את ההורים שלנו עומדים עם מוכר או קונה, ומתמקחים איתו על המחיר, וכמה נסיעות מבחן לעשות לפני שהם ממהרים למכור או לקנות את הרכב, והאם לקחת את הרכב לבדיקה אצל מכון כזה או אחר, אצל שמאי כזה או אחר וכדומה.

לשמחתנו, אנחנו כבר לא ממש צריכים לעבור את התהליך הזה. אנחנו יכולים למצוא מכוניות יד 2 בצורה הרבה יותר פשוטה, קלה ואמינה. אנחנו לא צריכים לחפש אנשים שמוכרים את המכוניות שלהם, אנחנו פשוט יכולים לפנות אל חברות שמוכרות מכוניות יד 2 בתנאים אטרקטיביים.

כידוע, שוק הרכב הישראלי עבר בשני העשורים האחרונים לא מעט שינויים. אחד מהם הוא מעבר מרכישת מכוניות אצל יבואנים לרכישת מכוניות אצל חברות ליסינג, חברות מימון אשר מציעות לנו אפשרות לרכוש את החברה בתשלומים קבועים למשך שנתיים-שלוש, כשבסופם אנחנו יכולים להחליט האם למכור את הרכב לחברה ולקנות במקום רכב אחר או שמא להשאיר את הרכב אצלנו.

כך אנחנו יכולים לקנות גם מכוניות יד 2. אנחנו יכולים לקנות מכוניות במחירים נוחים, ישירות מהחברה, מבלי לעבור דרך גורמים פרטיים שהחזיקו ברכב וכעת מנסים למכור אותו. צריך לומר, חברות רוכשות כלי רכב אחרי שהן בודקות אותו ומוודאות שהן יכולות למכור אותו. הרכב יכול להיות יד 2 ויכול להיות יד 3 גם. מן הסתם, החברה תיידע אותנו האם מדובר ברכב כזה או כזה.

כיצד קונים בצורה חכמה מכונית יד 2?

מכוניות יד 2 יש לקנות אך ורק אצל חברות שמציעות לנו אפשרות לרכישה בתנאי תשלום נוחים, מן הסתם, ותוך הקפדה על כך שהרכב אכן כשיר לעלות על הכביש. מעבר לכך, יש עוד מספק דברים שעלינו לוודא.

למשל, אנחנו צריכים לוודא שהרכב עבר את כל הטיפולים הנדרשים במהלך השנים. החברה אמורה לציין בפנינו, האם הוא עבר את הטיפולים השונים, האם הוא עבר תאונה, האם הוא עבר שיפוץ ושינוי מסוים. כל דבר כזה יכול לשנות, לא רק את ערך הרכב אלא גם מעבר לכך, את אופי השימוש בו.

תמונה באדיבות: pixabay

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לבחון היא, מידת האחריות של החברה על הרכב. כשרוכשים רכב חדש, החברה מציעה לנו טיפולים שונים תחת החוזה. לא תמיד החברה תציע לנו את זה במקרה של מכוניות יד 2, אנחנו צריכים לוודא שזה קיים. אנחנו צריכים לוודא שהחברה מעניקה לנו אחריות מסוימת על הרכב. אומנם היא לא תוכל לספק לנו אחריות מלאה מאחר והוא לא חדש והוא לא היה אצלה כל השנים, אך כן היא יכולה לספק אחריות מסוימת, לפחות בשלב מסוים אחרי הרכישה.