Site icon מקומונט גבעת שמואל

מכשירי שמיעה  – דברים שאנחנו צריכים לבדוק

לא מעט אנשים, בפרט אנשים מבוגרים, נדרשים בשנים האחרונות להרכיב מכשירי שמיעה. על פי רוב הם נדרשים להרכיב אותם כתוצאה מירידה חדה ביכולת השמיעה שלהם, מה שמפריע להם בתפקוד היומיומי, בין אם זה בתקשורת עם אנשים אחרים, האזנה לטלוויזיה ורדיו, יכולת לשמוע קולות בסביבתם הקרובה ועוד

על פי רוב, כשאנשים נדרשים להרכיב מכשירי שמיעה הם ניגשים למכון שמיעה בשביל לבצע התאמות שונות. מרבית האנשים שואלים את הצוות במכון שאלות שקשורות לאופי תפקוד המכשיר וכיצד הם יכולים להסתגל אליו. מדובר בשאלות מאוד חשובות, אך כפי שאנחנו יכולים להבין, מעצם זה שמדובר במכשיר שמיעה שנועד לתפקוד יומיומי, הרי שיש עוד מגוון רחב של שאלות אשר חשוב מאוד לשאול על מנת לדעת כיצד להשתמש במכשיר בצורה תקינה, ועל מנת שהוא יחזיק מעמד במשך זמן רב ולא יהיו איתו בעיות שידרשו מאיתנו להחליף אותו.

כאן המקום לציין, קיימים שורה מגוונת של מכשירי שמיעה בשוק. באופן טבעי לכל אחד יכול להתאים מכשיר מסוג שונה, במכון שמיעה ידעו להתאים את סוג המכשיר לפציינט על פי הצרכים שלו, בהתאם ליכולת השמיעה שלו באותה עת וכן בהתאם לעבודה שהוא מבצע ולתפקוד היומיומי שלו. ישנם מכשירים שדורשים תפעול ותחזוקה מסוימים, בעוד שמכשירים אחרים דורשים תפעול ותחזוקה אחרים. לכן השאלות שמעבר לשאלת ההסתגלות היא חשובה.

אילו שאלות חשוב שנשאל

כשאנחנו עומדים לקחת מכשיר שמעה הביתה בפעם הראשונה, עלינו כאמור לשאול מספר שאלות. ראשית, עלינו לשאול, מה העמידות של המכשיר. כלומר, כמה זמן הוא יחזיק לנו מעמד ומתי נידרש להחליף אותו. ייתכן מאוד שנידרש לכך בלי קשר לעמידות, בגלל שמצב השמיעה שלנו יתדרדר. כאן גם המקום לברר האם המכשיר יגרום לעצירה בהתדרדרות או שאין הקשר בין השניים.

באדיבות Pixabay

שנית, חשוב שנברר מה עושים עם המכשיר כשאנחנו מתקלחים או נכנסים לבריכה או לים, סביר להניח שאנחנו לא נרצה שהמכשיר יתקלקל וייהרס, לכן חשוב שנדע כיצד לשמור עליו. בהקשר זה, יש לבחון מה עושים איתו בשעות הלילה ובכלל כשאנחנו רוצים להניח אותו בצד, האם יש מקום מסוים שעלינו לשים אותו. לפעמים החלקיקים של המכשיר קטנים ורגישים שלחות או אבק יכולים לפגוע בתפקוד שלו.

שלישית, חשוב שנדע כיצד אנחנו יכולים לטפל במכשיר. האם יש מעבדת תיקונים במכון, האם היא כוללת החלפת חלקים, כמה זה עולה לנו, מה האחריות של המכשיר ועוד. מדובר בדברים שחשוב מאוד לשים לב אליהם, מאחר ואם אנחנו קונים מכשיר מיוחד שאין אפשרות למצוא חלקיקים להחלפה בישראל, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם מכשיר מקולקל בלי אפשרות לתקן, מה שיכול לאלץ אותנו לבזבז לא מעט כסף על רכישת מכשיר חדש ולא היינו רוצים להגיע לכדי מצב כזה.