Site icon מקומונט גבעת שמואל

מכשירי שמיעה – עולם חדשני ומרגש

הדרך להגיע לרכישת מכשירי שמיעה היא לא תמיד קלה ופשוטה. לאו דווקא ברמה הכלכלית אלא אפילו ברמה המנטלית. לא אחת אנחנו מבינים שמטופלים שיש להם לקויי שמיעה לא מסוגלים לקבל את העובדה הזאת, כי הם מרגישים מבוגרים יותר. כי הם מרגישים חולים יותר, או כי זאת באמת עובדה שקשה לקבל אותה. יחד עם זאת, אפשר לנרמל את החיים בצורה משמעותית ובקלות. וכל מה שעליכם לעשות זה לא רק לשמוע, אלא גם פשוט להקשיב.

קרדיט PIXABAY

מכשירי שמיעה – האם יש צורך לקנות שניים?

גם אם ישנו ליקוי שמיעה באוזן אחת בלבד, אנו תמיד ממליצים במכון שמיעה לרכוש שני מכשירי שמיעה. הסיבה לכך היא בשל הבנת התקשורת עם הסביבה באופן איכותי וטוב יותר. זיהוי מיקום הקולות במרכב, וגם סידור ההגברה במצב של ליקוי שמיעה דו צדדי.

שני מכשירי שמיעה מאפשרים תחושת עוצמה איכותית יותר למטופלים ומאפשרים כיוון המכשירים לעוצמות משתנות המתאימות באופן אישי. ובכך, גם תופעת הצפצופים במכשירי השמיעה תיפסק, ואפשר יהיה לדבר כראוי, ולהבין את התקשורת לטווחים רחוקים יותר.

מכשיר שמיעה מסייע לתפקוד המטופלים להם יש ליקויי שמיעה, אך חשוב להבין שאותם מכשירי שמיעה לא מרפאים את ליקוי השמיעה. אלא מפצים על הקושי בהבנה של הדיבור, והתקשורת עם הסביבה.

הם לא פותרים את הקושי של ליקוי השמיעה באופן מלא ואנשים להם יש ירידה גם ביכולת הדיבור עדיין יחוו קשיים בשמיעה, יחד עם מכשיר השמיעה.

זאת בדיוק הסיבה שכל כך חשוב לבצע את התהליך הזה עם אנשי מקצוע, ומהטובים בתחום. אנשי מקצוע איכותיים וברמה גובהה ידעו להתאים לכם גם אביזרי עזר בנוסף לאותם מכשירי שמיעה שרכשתם. תנאי תאורה לסיוע בויזואליות, תנאים אקוסטיים כהשפעה על יכולות התקשורת עם הסביבה ועוד אלמנטים שאפשר לטפל בליקויי שמיעה עמם.

מכשירי שמיעה – איך לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר

ממש כמו שאנחנו בוחרים רופאים עבור טיפולים, או צוותים מיומנים עבור טיפול אסתטי זה או אחר. או אפילו מתייעצים עם אנשי מקצוע לגבי רכישה של מכשירי חשמל או כל מחפשים בעלי מקצוע עבור תיקון בבית, גם כאן, עלינו להתייעץ ולקבל חוות דעת.

כשאנחנו רוכשים מכשיר שמיעה חשוב שנדע האם החברה ממנה אנחנו רוכשים היא מקצועית, ומבינה בתחום. האם אנשים שעובדים בחברה, ומתאימים לכם את אותם מכשירי שמיעה הם איכותיים, מקצועיים, ומוסמכים לעשות זאת.

חשוב שתהיה לאותם אנשים ההבנה, ההכלה, הסבלנות וכמובן היכולת ללוות מהרגע הראשון, וגם לתמוך ברגעי משבר קטנים. אחרי הכל, ליקויי שמיעה הם ליקויים בעייתיים מאד היות ומדובר בצורך הבסיסי של האדם, לשמוע את מה שקורה מסביבו, ולתקשר עם יקיריו ואהוביו. ולעיתים, אם ההתאמה לא נעשית כמו שצריך או אם משהו משתבש בדרך יש להיות סבלניים מאד.

בקשו המלצות, חוות דעת וביקורות. בקשו לשוחח עם לקוחות קודמים ולקוחות הווה ואל תשכחו גם להסתמך על תחושת הבטן שלכם, זו כמובן תוכל להעניק לכם גם אינדיקציה משמעותית לגבי סוג המכשור, לגבי אנשי המקצוע ולגבי התהליך בכלל.

חשוב שתדעו שאתם בידיים הטובות ביותר, זהו הביטחון העצמי שלכם, ואיכות החיים שאתם מפקידים בידי אנשי המקצוע.