Site icon מקומונט גבעת שמואל

הקורונה בגבעת שמואל: “שליש מהתלמידים בבידוד, חצי מהתלמידים לא הגיעו לבית הספר”

תמי טל, מנהלת בי”ס יסודי בן גוריון בגבעת שמואל התראיינה לפני זמן קצר לתוכנית הרדיו סדר יום עם קרן נויבך שם סיפרה על ההתמודדות עם ההדבקה והבידודים של פתיחת שנת הלימודים (“4 כיתות בבידוד. הבוקר הגיעו פחות מחצי מהתלמידים”), אך גם על החשיבות שהיא נותנת לניסיון לשמור על שגרה (“בית הספר הוא ויטמין לנשמה עבור התלמידים”).

פתיחת שנת הלימודים בשבוע שעבר נערכה בהתרגשו גדולה אך גם תחת החשש הברור של חשיפת עשרות ומאות ילדים זה לזה בשלב כל כך קריטי של התפרצות הגל הרביעי של נגיף הדלתא, ובמיוחד כשהדבר נעשה ימים בודדים לפני חגי תשרי וראש השנה, כשכל חשיפה, רחוקה ודחוקה ככל שתהיה, מחייבת כניסה אישית ואף משפחתית לעיתים, לבידוד דווקא בימי החג.

מדי יום מגיעים לכתבי מקומונט עדכוני חדשות מגבעת שמואל על עוד ועוד גני ילדים וכיתות בהן התגלה חולה מאומת ובשל כך כיתה אחת או יותר נאלצות להיכנס לבידוד.

בי”ס בן גוריון, גבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

הבוקר התראיינה מנהלת בית הספר היסודי בן גוריון, הגב’ אתי טל, לתוכנית הרדיו סדר יום עם קרן נויבך שם שטחה את חוויותיה כמנהלת בית ספר בתקופה כזו. טל סיפרה כי מתוך 350 תלמידי בית הספר שפתחו את השנה, הבוקר כבר הגיעו לבית הספר 167 בלבד, מאחר וארבע כיתות מתוך 12 הכיתות שבבית הספר – נכנסו לבידוד והורים אחרים חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר לאור הנתונים, מתוך חשש שיאלצו לשהות בראש השנה בבידוד.

בראיון נשאלה טל כיצד מתנהל בית הספר כשחצי מתלמידיו לא מגיעים והסבירה כי “אכן, מדובר בבעיה ומתגלגלים תוך כדי מציאת פתרונות. כמובן שאם ד’1 בבית ו-ד’2 בבי”ס אנחנו לא מתקדמים בחומר ופותחים פערים, אבל עצם זה שהתלמידים נמצאים זה דבר חשוב בפני עצמו, גם בפן הבריאותי-נפשי. אני רואה בכך ויטמין לנשמה של הילדים”.

בדיקות הקורונה לתלמידים והצוות החינוכי בבי”ס בן גוריון במסגרת תוכנית מגן חינוך, בשנה שעברה. צילום: מקומונט גבעת שמואל

עוד אמרה טל כי “אצלנו בבית הספר כל המורים מחוסנים בהתאם לתו הירוק. היתה מורה אחת שלא התחסנה ולמרות אי הנעימות, אחרי הכל היא אחת מהצוות וחברה קרובה של כולנו, נאלצתי להגיד לה שאו שהיא תתחסן או שתמצא את עצמה מחוץ למערכת”. באשר לפתרון שהיא רואה לניהול המצב המתגלגל ענתה טל, שבית ספרה “בן גוריון” היה מראשוני המשתתפים בפיילוט מגן חינוך בשנה שעברה, שגם השנה היא רואה בשתוכנית פתרון יעיל וראוי לניהול שגרת לימודים. בנוסף ביקשה מהנהלת משרד החינוך להצטרף לתוכנית “כיתה ירוקה” שמשמעותה שאם ישנו ילד בכיתה שאובחן כחולה קורונה חבריו לכיתה לא עוברים לבידוד באופן מיידי אלא יעברו כולם בדיקת אנטיגן מהירה, מדי יום למשך שבוע, ורק תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה יאלץ להיבדק בבדיקת PCR ולפעול בהתאם לתוצאותיה.

4 מתוך 12 הכיתות בבית הספר בן גוריון נמצאות בבידוד (ארכיון). צילום: מקומונט גבעת שמואל

נזכיר כי מנתונים שפרסם אמש משרד החינוך עולה כי בעקבות בדיקות האנטיגן שערכו כלל תלמידי מערכת החינוך לפני היום הראשון ללימודים כ- 8,000 תלמידים נמצאו חיוביים לקורונה ונמנעה כניסתם לבידוד של כ-180,000 תלמידים שעלולים היו להחשף אליהם. “מניעת הבידודים יצרה חיסכון של כ- 360,000 בדיקות PCR, נוסף לחיסכון של ימי עבודת ההורים. נתונים אלה מצביעים על האחריות שגילה ציבור ההורים בישראל.” מסרו במשרד החינוך