Site icon מקומונט גבעת שמואל

מנהל מחוז המרכז של משרד הפנים מבקר בגבעה

הממונה על מחוז המרכז של משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני וצוות הנהלת המחוז ביקרו וסיירו השבוע בגבעת שמואל, זאת בהתאם לתוכנית עבודה שנתית של המחוז. במהלך הביקור נערכה ישיבת עבודה עם ראש העיר, זמיר בן ארי, מ"מ ראש העיר, אברהם גולדברג, מזכיר העירייה, שמעון זיו, גזבר העירייה, צחי פרץ, מהנדסת העירייה, הגב' רימה לבדב, מבקר העירייה, דוד שרוני ומנהלי המחלקות.

בתחילת הישיבה, הציג ראש העיר לממונה על המחוז ולצוות המחוז את מנהלי המחלקות בעירייה והודה לממונה על המחוז על שנאות לבקר בגבעת שמואל לראות מקרוב את ההתפתחות שחלה בה. "יש לי היכרות רבת שנים ויחסי עבודה שוטפים עם המחוז. מאז כניסת הממונה על המחוז, ד"ר אמרני לתפקידו חלו תמורות חיוביות בהתנהלות המחוז. לגבעת שמואל יש פוטנציאל כלכלי וחברתי. אם חלק מהתוכניות (ת.ב.ע.) יתממשו לא נהיה סמוכים על שולחנה של הממשלה".

ראש העיר סקר בפני האורחים על גבעת שמואל על האוכלוסייה ואופייה: "מאז שנכנסתי לתפקידי כראש מועצה, לפני כעשר שנים, מס' האוכלוסייה גדל. כ-25,000 תושבים. על פי הפרוגרמה אנו צפויים להגיע ל-45,000 תושבים. מיקומה של גבעת שמואל בלב גוש דן, אופייה הקהילתי, הרכב תושביה והישגיה הרבים בתחומי החינוך, הספורט ואיכות החיים, הפכו אותה לאחת הערים המבוקשות ביותר למגורים בישראל".

בן ארי נתן סקירה על פרויקטים תכנוניים עתידיים ועל חשיבות זירוז אישורי תוכניות בניין עיר (ת.ב.ע.) לקידומה של גבעת שמואל והתפתחותה העתידית: "בתוכנית העירייה להפוך את גבעת שמואל לבירת הביו-טכנולוגיה, לשם כך הוקצו מאות אלפי מטרים רבועיים של היי-טק, ביוטכנולוגיה ותעסוקה בשולי העיר לאורך כביש 4 (כביש גהה) דרך יצחק רבין (במזרח) ובגבול הצפוני של גבעת שמואל. כמו כן, תוקם קריית-חינוך ומדע שתשתרע על שטח של כ-60 דונם, ותכלול: מכללה ללימוד מקצועות היי-טק וביו-טכנולוגיה; בי"ס תיכון; בי"ס יסודי".

ישנם מס' פרויקטים שנמצאים בעבודות בשטח: מרכזי קניות בשכונת רמת הדר, הקמת מרכז ספורט ופנאי מפואר על פי מודל אמריקאי, מרכז התרבות ע"ש אריאל שרון, תיכון על יסודי ראשון בחסות אוניברסיטת בר אילן, הקמת היכל ספורט ועוד, הוסיף בן ארי.

הממונה על המחוז, ד"ר שוקי אמרני, אשר מעבר לעבודה השוטפת והאינטנסיבית מול הרשויות וראשיהן, מקיים יחד עם צוות המחוז, ישיבות עבודה ברשויות וזאת על מנת לאמוד מקרוב אחר הנושאים העומדים בראש סדר העדיפויות של הרשות.

ד"ר אמרני בתחילת דבריו ברך את גבעת שמואל על הפיכתה לעיר, על היקפי הפיתוח הנרחבים בה וכן על התנהלות העירייה באיזון תקציבי, והדגיש בדבריו כי מדובר בתקופה רגישה, בשנת בחירות, וכי יש לנהוג בזהירות מתבקשת בכל הנוגע לעבודת העירייה ומועצת העיר.

עוד ציין אמרני כי "המצוקות הכלכליות של הרשויות המקומיות ידועות לכולנו וחשוב להבין כי כללי המשחק השתנו. מחוז המרכז הכולל 52 רשויות מקומיות, בהן מתגוררים כ-2 מיליון תושבים, מוביל מהלכים לאיתור מקורות הכנסה חדשים לרשויות כדי למנוע את התלות בקופה הציבורית". בתום הישיבה העניק בן ארי לד"ר אמרני את סמל העירייה החדש.