Site icon מקומונט גבעת שמואל

מנוף הרמה לגובה

מנוף הרמה לגובה מהווה את אחד מפתרונות ההרמה הנפוצים ביותר. במנופי ההרמה משתמשים לעיתים קרובות בכדי להתמודד עם דרישות מורכבות של פרויקטים בתחום ענפי הבנייה אך לא רק. הוא מהווה לא פעם חלק משמעותי מתחומי התעשייה, הלוגיסטיקה והחקלאות. יחד עם זאת, ניתן למצוא מנוף הרמה לגובה גם בתחום שירותי ההובלות כאשר עומדת על הפרק הובלה מורכבת שכוללת לא מעט פריטים יקרי ערך שיש צורך להעביר בזהירות, או שאין אפשרות להעביר את כלל התכולה בצורה השגרתית ועוד.

כיצד בוחרים מנוף הרמה לגובה?

השאלה המתבקשת ביותר בכל הנוגע למנוף הרמה היא כיצד בוחרים מנוף הרמה לגובה בצורה הטובה ביותר. חשוב לדעת כי יש הבדלים בין סוגים שונים של מנופים ויש לבחור את המנוף בהתאם לסוג הפרויקט. בשלב הראשון חשוב מאוד להגדיר את האופי של הפרויקט ואת הגובה המקסימלי שאליו מעוניינים להגיע עם המנוף מבחינת מטרים. בשלב הבא יש להשוות בין המפרט הטכני של כל מנוף ולבדוק איזה מהמנופים הקיימים מאפשרים הרמה שתהיה גם בטוחה, גם יעילה וגם פרקטית. בהתאם לפרמטרים הללו ניתן לבחור את המנוף המדובר בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

מהם המאפיינים של מנוף הרמה לגובה?

טרם בוחרים מנוף הרמה לגבוה, חשוב מאוד להכיר את המאפיינים שלו ואת אופן ההרמה שלו. התכונות המרכזיות של מנוף מעין זה והאופן שהן באות לידי ביטוי בסוגים שונים של עבודות הרמה הן:

ראשית כך, מנוף הרמה לגובה עובד על הגדלת המומנט. באמצעות הגדלת המומט שמתבצעת על ידי המנוף ניתן להרים עצמים כבדים ולשלב את הפרויקט באתרי בנייה, נמלי ים ועוד.

צילום: ויקטוריה קיור וו / unsplash

נקודת משען- מנוף הרמה זקוק לנקודת משען. במנוף מעין זה נקודת המשען היא זאת שקובעת את המשקל של התכולה שמעוניינים להרים. מלבד נקודת המשען חשוב לדעת כי המשקל שניתן להרים באמצעות המנוף מושפע מפרמטרים נוספים כגון: אורך המנוף, מיקום הפעלת הכו שלו ומיקום העצם שמעוניינים להרים באמצעותו.

תא המפעיל- מדובר על החלק הפרקטי של הפעלת מנוף. הוא מבוסס על הקצאת תא יידוע. בתא המפעיל יושב מפעיל מנוף מוסמך שהתפקיד שלו הוא לפקח מלמעלה על כל מה שנעשה וגם לשלוט בכל מה שנעשה. המפעיל יכול להזיז את זרועות המנוף ולהחליט מתי הוא מרים או מוריד ציוד באמצעותו. כמו כן, המפעיל נדרש לוודא באופן תמידי כי המנוף פעולה בצורה בטיחותית.

מתי יש צורך במנוף הרמה לגובה?

אין ספק כי למנוף הרמה לגובה יש ערך וחשיבות בלא מעט סיטואציות ופרויקטים שונים. ראשית כל, מדובר על מנוף יעיל מאוד בעבודות בנייה. הוא יכול להרים לגובה חומרי בנייה, תכולה וגם ארגזי כלים. עם אביזרים מתאימים המנוף יכול לשמש גם לטובת הרמה לגובה של מכולות שלמות או אפילו כלי רכב.

מנוף הרמה דורש כמובן מפעיל מיומן ומקצועי אשר יודע כיצד להפעיל את המנוף בהתאם לכל מטרה. המנוף רלוונטי מאוד גם במקרים שבהם יש צורך להעביר תכולת דירה ממקום למקום בצורה נוחה. באמצעות המנוף אין צורך להרים את התכולה לקומה גבוהה על ידי שימוש בחדר המדרגות, אלא ניתן להרים את התכולה אל המרפסת או החלון ולהכניס אותה פנימה בצורה זהירה. מנוף חוסך לא מעט זמן בתהליך הובלה וכן, מאפשר להוביל דברים בצורה בטוחה יותר ואיכותית.

אם אתם מחפשים מנוף הרמה בתל אביב, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה הטובה ביותר על מנת שהוא יענה על מטרותיו באופן האידאלי.

 

מאמר זה נכתב על ידי משה לוי הרמות. אנו נותנים שרות אישי יעוץ וליווי לאנשים פרטיים שמעונינים להרים או להוריד תכולה לדירתם ולא יודעים מאיפה מתחיל התהליך אז אל דאגה דברו איתנו ואנו נסייע ונפתור כל בעיה במהירות האפשרית ובמחיר הכי טוב שיש בשוק !