Site icon מקומונט גבעת שמואל

מסחר אלגוריתמי לפעולות מסחר – מה זה אומר?

שוק ההון עובר תמורות ומהפכות רבות בשנים האחרונות. המהפכה המשמעותית ביותר שניתן להצביע עליה היא העברת חלק משמעותי מפעולת המסחר בשוק ההון מן הסוחרים אל מכונות ורובוטים. שיטת מסחר זו מכונה “מסחר אלגוריתמי” או “אלגו-טריידינג”. היתרון המרכזי בשיטה זו היא מהירות התגובה שלה, יחד עם הימנעות משיקולים רגשיים הקיימים אצל הסוחר האנושי.

כבר לפני מספר עשורים נכנסו המחשבים אל עולם הבורסה. צעד זה התחיל בבורסה האמריקאית, ובהמשך גם באירופאית ובעולם כולו, גם בישראל. מערכות אלה מבצעות קנייה ומכירה של ניירות ערך, וחלקן בשוק ההון הולך וגובר.

הסיכונים במסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי אינו נטול מסיכונים. תחום זה עדיין לא נתון תחת הפיקוח בישראל, מה שמאפשר לנוכלים ושרלטנים רבים בתחום לקחת בו חלק ולהפעיל מניפולציות על שיטות המסחר. בנוסף, הפעולות המבוססות על אלגוריתם הנן אוטומטיות, אך לאו דווקא הרווחיות והמשתלמות ביותר.

חשוב שתדעו  כי מסחר אלגוריתמי הוא מסחר עם עמלות גבוהות, שכן מדובר בביצוע פעולות בהיקף גדול, מה שלמעשה מוסיף כסף לכיס של זירות המסחר, אך מפחית באופן משמעותי את ההון שלכם.

העולם שייך לרובוטים

למרות כל הסיכונים המצוינים לעיל, אם אתם שואפים לסחור בשוק ההון בהצלחה, עליכם להכיר שיטה זו. נוטים לומר שהעולם שייך לצעירים, אך למען האמת, הוא שייך לרובוטים, והם כבר היום מהווים חלק משמעותי בהיקף המסחר בשוק ההון.

צילום: pixabay

היתרון הגדול ביותר בשיטת המסחר האלגוריתמי הוא בכך שהיא מאפשרת סחר אוטומטי, מהיר, ונטול מרגשות. על כן הוא עשוי להיות גם, למרות הסיכונים, רווחי במיוחד.

חברת טריידסטיישן

מסחר אלגוריתמי היה בעבר מנת חלקם של מומחים בלבד, אך כיום ישנם חברות המנהלות תיקי השקעות רבים בעזרתו. אחת מהן היא חברת טריידסטיישן. חברה זו מציעה מספר אפשרויות של אפיקי מסחר והשקעה בשוק ההון, הנחשבות כולן לבטוחות ואמינות. החברה נחשבת לאחת הוותיקות והמובילות בתחומה, והיא מדורגת בראש מדדי המערכות וכלי המסחר כבר 14 שנה ברציפות.

אף על פי ששיטת המסחר האלגוריתמי מעוררת חשש בקרב רבים לאור סיכוניה האפשריים, חברת טריידסטיישן מדגישה באופן מיוחד את אבטחת הכסף שלכם, ועושה זאת על ידי הפקדתו בחשבון פדרלי.

אלו המבינים כי מסחר אלגוריתמי הוא העתיד, מזהים את מגמת המעבר אליו, ההולכת ומתחזק בשנים הקרובות. הסיבה המרכזית לכך היא שמהירות התגובה של המחשב עולה ביכולותיה על המוח האנושי. כבר היום מערכות רבות מסוג זה אחראיות על רוב המסחר בעולם.

לסיכום

ניתן לראות באופן ברור כי העתיד הולך לכיוון של מסחר אלגוריתמי. כל בית השקעות או גוף פיננסי עושה שימוש במערכת המסחר המתאימה לו, ולוקח בחשבון סיכונים ודפוסי השקעות ספציפיים, יחד עם אלוקציה של נכסים.

כפי שבעבר המכונות החליפו את הפועלים במפעלי התעשייה, כך גם מכונות האלגו יחליפו בעתיד את מנהלי ההשקעות. עדיין יש מקום לייעוץ אישי בתהליך, אך יותר ויותר אנשים מבינים כי מסחר אלגוריתמי מנוטרל מרגש המבוסס על נוסחאות עובד מצוין ומייצר תשואה עודפת.

מפני שתחום זה עדיין לא נתון תחת פיקוח מסודר, עליכם לפנות לחברה מוכרת העוסקת בו, על מנת שלא תיפלו קורבן למניפולציות.

בהצלחה!