Site icon מקומונט גבעת שמואל

מסך הקרנה חשמלי או מסך הקרנה ידני – מה עדיף?

מסכי ההקרנה והמקרנים הפכו לתחליף מושלם למסכי פלזמה. המקרנים מאפשרים חוויות צפייה מגוונות יותר ללא כל מאמץ. כיום, המחירים בין מסכי הטלוויזיה ובין המקרנים ומסכי ההקרנה אינם עם פער גדול. בחירת מסך למקרן מצריכה השוואה נכונה למקרן, לחלל החדר ולאופן השימוש במקרן. מה עדיף, מסך הקרנה חשמלי או מסך הקרנה ידני?

מסך הקרנה חשמלי

מסך ההקרנה החשמלי הוא המסך הנרכש ביותר, הוא מתאים גם לשימוש ביתי וגם לשימוש תעשייתי. המסך החשמלי הוא עבור קהלים גדולים לרוב. היתרון העיקרי במסך ההקרנה החשמלי הוא המימדים הגדולים שלו והבחירה לתיאום גודל המסך ללא כל מאמץ. מסך ההקרנה החשמלי הבסיסי מתחיל מגודל של כ 3 מטרים. מסכי ההקרנה חשמליים מופעלים על ידי מנוע סינכרוני או טובולרי. העדיפו תמיד לרכוש מסך הקרנה בעל מנוע טובולרי, מנוע זה יותר חזק, אך מחירו גבוה יותר. מסך ההקרנה החשמלי מופעל על ידי שלט רחוק. אמנם מדובר על גדלי מסך גדולים, אך ניתן תמיד לעצור את גלילת המסך בגודל המתאים לכם, שיכול להיות גם מטר.

מסך הקרנה ידני

מסך ההקרנה הידני הוא לרוב יהיה יותר משתלם מבחינה תקציבית מאשר מסך הקרנה חשמלי. מצד שני, הנוחות תהיה פחותה יותר, ולרוב גם האיכות. ישנם סוגים שונים של מסכי הקרנה ידניים, השוני ביניהם לרוב בא לידי ביטוי באופן גלילת המסך. חלק ממסכי ההקרנה הידניים יעבדו על גלילה באמצעות טריקה, ויהיו את הדגמים שיפעלו באופן איטי יותר. חשוב לציין, מסכי ההקרנה ידניים שנטרקים בגלילה שלהם יהיו בעלי אורך חיים קצר יותר. מסכי ההקרנה הידניים כבר פחות ופחות נמצאים בחנויות, הם פחות נרכשים מבעבר, אך עדיין אהובים מאוד בקרב המקומות המוסדיים.

צילום: מרכז הסאונד

איך בוחרים בין השניים?

הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לכמה פרמטרים:

תקציב – מה התקציב שלכם? מקרן יכול להיות עסק יקר, ומסך הקרנה גם הוא לא עסק זול. אם זאת, מסך הקרנה חשמלי יעלה כ 1,000 שקלים ויותר. מצד שני, מסך הקרנה ידני הוא יותר נוח לכיסו של הצרכן הישראלי. מחיר מסך ההקרנה הידני יכול לעלות כמה מאוד שקלים בודדים.

איכות – מה השימוש שלכם במקרן? האם מדובר על צורך של פנאי? משחקי קונסולה, סרטים וערבי קריוקי? אם כן, האיכות אליה אתם נדרשים היא גבוהה יותר, במיוחד עבור משחקי הקונסולה. במקרים כאלה, מסך למקרן ידני לא יעשה עבודה טובה כמו מסך למקרן חשמלי. חשוב לדעת להתאים את מסך ההקרנה למקרן עצמו. אם מדובר על מקרן למטרת עבודה, הצגת מצגות וכד’, מסך הקרנה ידני יעשה את העבודה בשבילכם. מקרני DLP במרבית המקרים יעשו את העבודה הטובה ביותר רק עם מסכי הקרנה חשמליים.

קהל – כמה אנשים מתכוונים לצפות במסך ההקרנה? האם מדובר על משהו מצומצם? כי אם כן, מסך ההקרנה הידני יעשה את העבודה. מצד שני, אם יש לכם קהל המשתנה בסדר גודלו, כמו במסעדה, מסיבות, טקסים וכו’… העדיפו את מסך ההקרנה החשמלי. כפי שציינו, מסך ההקרנה החשמלי מעניק לנו מסך גדול מאוד ובנוסף, גם גיוון בבחירת גודל ההקרנה.

צילום: מרכז הסאונד

מיקום – אם מדובר על חלל קטן, על חדר שינה מצומצם, אין צורך במסך הקרנה גדול כמו מסך ההקרנה החשמלי. יש לדעת להתאים את חלל החדר למסך ההקרנה. מסך הקרנה גדול במקום קטן אמנם עדיין ישדר באופן איכותי, אבל לא יהיה לכם נוח בכלל להשתמש בו. מצד שני, מסכי הקרנה ידניים הם קטנים יותר, ומתאימים לחללים קטנים. במקרים בהם אתם מתניידים, 2 סוגי המסכי הקרנה הללו לא יתאימו לכם, ולכן תצטרכו במקרה שכזה מסך הקרנה חצובה, שזה מסך הקרנה הניתן לניוד וניתן לפתוח ולהמיד אותו בכל מקום ללא קידוח וקיבוע לקיר.

לסיכום

מסך הקרנה ידני ומסך הקרנה חשמלי מאוד שונים אחד מהשני. מסך למקרן חשמלי מייצג את הצד המודרני יותר, החדשני, והיוקרתי. מסך ההקרנה הידני שימש אותנו בעבר על הצד הטוב ביותר, ועד היום יש את אלו ששומרים למסך ההקרנה הידני חסד נעורים ולא מוכנים להחליף אותו בשום טכנולוגיה, חדשה ככל שתהיה. בסופו של דבר, הכי חשוב שיהיה לכם את הנוחות המרבית בזמן הצפייה, ידני או חשמלי.

באדיבות: ענק הסאונד – יבואני מקרנים ומסכי הקרנה