Site icon מקומונט גבעת שמואל

מסכי טלוויזיה: טכנולוגיית QLED לעומת OLED

בכל מה שנוגע לטכנולוגיות החדישות והמתקדמות ביותר במסכי טלוויזיה כיום, שני השמות הלוהטים ביותר הם ללא ספק QLED ומסכי OLED, שתי טכנולוגיות של מסכי טלוויזיה אשר נמצאים בחוד החנית מבחינת איכויות ויכולות שידור. אם גם אתם בדקתם לאחרונה לגבי רכישת טלוויזיה חדשה ומשוכללת, ודאי נתקלתם בחנויות ובאתרים בשני המונחים הדומים והקשורים הללו – המדריך הבא יעשה סדר בדברים וינסה לתת מענה לשאלה איזו טכנולוגיה מציעה את השילוב הטוב יותר של איכות-עלות-יכולות.

כאשר שני מונחים הנשמעים דומה וגם עוסקים באותו תחום בדיוק נזרקים לאוויר כל הזמן, הבלבול הוא תוצאה בלתי נמנעת עבור צרכנים ומשתמשים רבים. מדובר על שתי טכנולוגיות של פאנלים לטלוויזיות, כל אחת פועלת באופן שונה וכל אחת מציעה יתרונות רבים וחסרונות מסוימים, לצד תג מחיר יחסית גבוה לאור החדשנות של השיטות. בואו נצלול לעומקם של דברים בהסבר על טלוויזיות QLED לעומת טלוויזיות OLED.

הטכנולוגיה מאחורי מסכי QLED

טכנולוגיית מסכי טלוויזיה QLED היא שדרוג של טכנולוגיית ה-LCD אשר משמשת ברוב שוק הטלוויזיות בשנים האחרונות. משמעות השם QLED היא מסך LED בטכנולוגיית קוואנטום דוט, זהו למעשה מסך LCD שאליו מוסיפים עוד שכבה מיוחדת המאפשרת הצגת צבעים עשירים ורבים יותר וגם הגעה לבהירות גבוהה מאוד שאין באף טכנולוגיית מסכים אחרת. בדומה למסכי LCD אחרים, יש מקור אור אחורי המקרין כלפי שכבות המסך, מה שמאיר את הפיקסלים השונים ומספק את התמונה שאתם רואים (זה מרכיב ה-LED במונח QLED), נקודות הקוואנטום המיוחדות הן שמייצרות את עושר ואיכות הצבעים של מסכים אלו.

יצרניות שונות משתמשות בטכנולוגיית QLED, אך הלכה למעשה השחקנית המובילה בטכנולוגיה זו ואשר הכי מקושרת אליה היא סמסונג, יצרנית הטלוויזיות המובילה והגדולה ביותר בעולם. סמסונג השקיעה המון במחקר ופיתוח של מסכי QLED והביאה את הטכנולוגיה לרמה מעולה וגבוהה ביותר של צבעים, בהירות ואיכות צפייה כוללת במגוון יישומים ותנאים.

צילום: FREEPIK
הטכנולוגיה של טלוויזיות OLED

בעוד שמסכי QLED הם מסכי LCD חדשניים ומשודרגים, טכנולוגיית OLED היא כבר משהו חדש לגמרי בתחום המסכים. המשמעות של OLED היא מסכי LED אורגני, כאשר יש במסכים אלו פאנל מיוחד ומבוסס פחמן בין שני מוליכים, הפאנל הזה פולט בעצמו אור כאשר מוזרם אליו מתח חשמלי, בהתאם לצבע שאמור להיות מוצג. בגלל שהפיקסלים במסך הם אלו שמפיקים את האור ולא מקור אור אחורי כמו במסכי LCD, כל פיקסל יכול למעשה להיות כבוי לגמרי ולכן מסכים אלו מציגים שחורים אמיתיים ואיכותיים ביותר, ללא זליגות אור שלעיתים יש בהצגת שחורים במסכים אחרים. טכנולוגיית OLED כוללת פחות שכבות בפאנל, מה שמאפשר ליצור מסכים מאוד דקים.

נקודות חשובות להבנה ומחשבה לגבי מסכי QLED ו-OLED