Site icon מקומונט גבעת שמואל

מסלולי נסיעה מומלצים ברכב – מסביב לעולם

Road Trip. shuuterstock

אם אתם חובבי ז’אנר הטיולים בסגנון ה – Road Trip האמריקאי, אתם בוודאי יודעים שאם יש לכם רכב, אתם יכולים להפוך כמעט כל מקום בעולם לחוויה על ארבעה גלגלים. אספנו עבורכם את הטיולים הרכובים המרהיבים ביותר בעולם, בהם תוכלו לגמוא מרחקים בנסיעה וליהנות מן המיטב שבאזור, כולל עצירות מתוכננות במרכזים מקומיים, אטרקציות ונופים שלא כל תייר רואה. על ה – Road Trips הכי שווים בעולם – במאמר שלפניכם.

טיפ קטן לפני שיוצאים לדרך

השכרת רכב בחו”ל היא הליך פשוט ולא מאוד יקר, שיאפשר לכם רכב משלכם לאורך כל הטיול, על כל היתרונות שבכך, כולל איסוף של משדה התעופה מייד עם נחיתתכם, והחזרתו בנוחות כשהטיול שלכם נגמר. אל תוותרו על רכב נוח, מפנק ומרווח מספיק למספר הנוסעים שתהיו (כולל המזוודות).

דרך אלקאן – אלסקה, ארה”ב

מעל 2,000 קילומטרים בנוף מושלג ומסעיר, ייקחו אתכם מעל ה – “אוטוסטרדה” של אלסקה, ממזרח למערב בצפון יבשת אמריקה. אתם צפויים לראות לאורך המסלול שפע של נופים, הרים עצומי פסגות ולגונות מפתיעות ה – “מציצות” אליכם מבעד לנופים; חיות בר, כמו זאבים ודובי גריזלי אשר חיים בצפון אמריקה בלהקות גדולות, ועוד. הדרך מסתיימת ביוקון, קנדה, ותוכלו להשלים את הנסיעה בשלושה ימים כמעט ללא הפסקה. קחו לכם לפחות עשרה ימים להתפעל מהנופים, לעצור ולחוות את החיים בכפרים המקומיים, וליהנות מטיול משמעותי ומלא חוויות.

נובה סקושיה – קנדה

הדרך בשם Cabot Trail נמשכת על פי 300 קילומטרים, ומציגה את הנופים היפים ביותר בצפון יבשת אמריקה, נוף עוצר נשימה וטבע מקומי בשפע. תוכלו לראות את האיילים הענקיים המפוארים של האזור, לטפס על צוקים הנישאים מעל חופי הים הקפוא של צפון אמריקה, לטייל לחופי האוקיינוס האטלנטי, ואפילו לחתור בסירות מקומיות ולחזות בחיי הים הנהדרים באזור – לווייתנים וכלבי ים.

אל תפספסו: ביקור בביתו של אלכסנדר גראהם בל, טיול במפלי וויסג באן, חתירה בקיאקים, וכמובן – צפייה בלווייתנים.

כמה זמן: הנסיעה בדרך Cabot Trail  לא תארך יותר משבוע, בנסיעה רצופה מדובר ביום אחד. אם אתם כבר נוסעים לקנדה, תוכלו לשלב את הטיול עם טיולים נוספים באזור.

כביש 66 – ארה”ב

כביש 66 הוא, אולי, ה – Road Trip המפורסם בעולם. כביש 66 בארה”ב מציע מעל 3,000 קילומטרים, וחווה שלושה אזורי זמן שונים, כשהוא מוביל אתכם מלוס אנג’לס עד שיקאגו, דרך מיזורי, אילינוי, אריזונה, קנזס, אוקלהומה, ועוד רבות. מרבית המטיילים בכביש 66 לא עושים אותו מתחילתו ועד סופו אלא עוברים מקטעים שלו – כך תוכלו ליהנות מטיול על כביש 66 למשך שבוע או למשך שלושה חודשים – על פי הטיול שתבנו לעצמכם.

“דרך הגן” – Garden Route בדרום אפריקה

דרך הגן בדרום אפריקה מובילה את המטיילים בה ממפרץ מוזל ועד “נהר הסערות” (Storms River), בדרך הרפתקנית בסוואנה האפריקאית, עם המון הפתעות שמחכות למטיילים בה. בדרככם, תפגשו לגונה מפתיעה (Knysna), שמורת טבע אשר מומלץ לעצור בה (שמורת Goukamma), שמורת טבע לנסיעת שטח (מה שנקרא באפריקה Game Drive), את “ארץ הקופים” (Monkey Land), מוזיאונים, כפרים מקומיים, ועוד המון.

Road Trip. shuuterstock

אל תפספסו: אם אתם מרגישים אמיצים, אנחנו ממליצים על חוויית הצלילה לצפייה בכרישי עמלץ (Great White Shark). תורדו אל המים בכלוב – ותכלו לצפות בענקי המצולות מעוררי הפלצות, בבטחה וממרחק קטן מאוד.

עוד, נמליץ על ביקור במערות קונגו, בחוות היענים, בספארי חמשת הגדולים (קרנף, תאו, נמר, פיל ואריה), ובעיר קייפטאון.

כמה זמן: לפחות שבועיים.

אירלנד – The Wild Atlantic Way

2,500 קילומטרים מסביב לחופים של אירלנד, ממש מצפון לדרום, יגלו בפניכם את כל הקסם של אירלנד, באחת הדרכים היפות בעולם. לאורך הטיול, תגיעו לחופי הגולשים, חופי המפרץ, הטבע הפראי של החופים הדרומיים בעיר, ועוד. תגיעו לשפע של עיירות, כפרים וערים מקומיות ותיהנו מאירוח נעים ואטרקציות מקומיות.

אל תפספסו: את צוקי הר מוהר, איי אראן, דרך Slea head, ועוד.

כמה זמן : בין שבועיים לחודש.

השביל האטלנטי – נורבגיה

הפעם, מדובר בדרך קצרה יחסית (פחות מעשרה קילומטרים), אולם כזו שבזכות הנופים שלה, מומלץ שלא לפספס אותה. השביל האטלנטי בנורבגיה מוביל אתכם דרך גשרים בנסיעה מעל למים, כשמתחתיכם תכלו לראות ציפורי ענק, כלבי ים ולווייתנים שוחים בים בשלווה.

אל תפספסו: את השקיעה המרהיבה הנראית מהכביש, צלילה בים העשיר בחיים בתקופות החמימות יותר בשנה וביקור במערות של הר Bremsneshatten.