Site icon מקומונט גבעת שמואל

מעצבים את הגן מחדש

עיצוב הבית באופן כללי הוא פרויקט אשר מורכב משורה ארוכה של משימות. כל חדר וחלל בבית דורשים תשומת לב מיוחדת, מחשבה ותכנון. בכל חדר אנחנו נדרשים לתכנן מה הפונקציונליות הדרושה לנו, מה העיצוב המועדף עלינו ומה התקציב העומד לרשותנו לצורך השגת השילוב שבין השימושיות של החלל לבין העיצוב שלו. אלא שבמקרים רבים אנחנו עשויים לשכוח את אחד החלקים החשובים ביותר, או פשוט לדחות אותו לסוף תהליך העיצוב הפנימי של הבית, והחלק הזה הוא הגינה. אם אתם מוכנים להפשיל שרוולים ולהתחיל לטפל בחצר שבה תארחו חברים לבר בי קיו או שבה תבלו בשבת בבוקר עם הילדים, רצוי שתתכננו היטב איך בדיוק אמורה להיראות החצר שלכם.

מביאים את הטבע הביתה

עיצוב החצר מורכב משני שלבים מרכזיים: תכנון וטיפוח הצמחייה והעצים, וכן הצבת ריהוט גינה ואביזרים נלווים. אם כן, נתחיל דווקא בתכנון הצמחייה עצמה, שכן שלב זה הוא מורכב יותר ואף מומלץ לעבור אותו בליווי גנן מקצועי או גורם בעל ידע וניסיון שיוכל לעזור לכם לעשות את זה נכון. נדרשת כאן מחשבה רבה על השטח שאותו אתם מייעדים לצמחייה, לעצים ולמדשאה, לתקציב שאתם מוכנים להשקיע ולמידת ההשקעה שאליה אתם מוכנים בשגרה. פרחים מסוימים ידרשו מכם השקיה תכופה, שתוביל לעלויות מים גבוהות ולהשקעה משמעותית של זמן, בעוד סוגי צמחים אחרים יחייבו אתכם להרבה פחות מאמץ. התייעצו, שקלו את החלופות ותכננו היכן יוצב כל צמח, עץ ופרח.

מתחילים לרהט

בשלב הבא, לאחר שהשתילים נשתלו והדשא מתחיל לבצבץ, חשוב להתחיל בתהליך העיצוב עצמו. זכרו שבחצר הבית אתם עומדים לארח חברים או פשוט לבלות בקרים מפנקים תחת השמש, או ערבים נעימים עם כוס יין ואוויר צלול. ריהוט גן נוח ומרשים יהפוך את החצר שלכם לפינה מושלמת שתתקשו לצאת ממנה, ואם תזכרו להציב בה גם שמשיות לגינה תוכלו ליהנות מהחצר גם תחת השמש הקופחת. קחו מראש את מידות השטח המרוצף, זה שבו יוצב הריהוט, והתחילו לבחון את החלופות העומדות לרשותכם. בתהליך הבחירה חשוב גם לזכור שהריהוט נמצא כל העת בחוץ, ומושפע מתנאי מזג האוויר. לכן, על הריהוט להיות מיוצר מחומרים איכותיים שיכולים להתמודד בהצלחה גם עם שמש חזקה וגם עם רוחות וגשמים. בנושא הזה מומלץ שלא להתפשר, שכן רכישת ריהוט זול ולא-עמיד תוביל לנזקים משמעותיים בריהוט הגן שלכם, מה שאומר שתצטרכו לרכוש ריהוט חדש תוך זמן קצר.