Site icon מקומונט גבעת שמואל

מפגש ערים תאומות בגבעת שמואל

בטרם הגיעו לגבעת שמואל השתתפו המשלחות בכנס בינלאומי לערים תאומות מכל העולם, לציון 70 שנה למרכז השלטון המקומי שהתקיים בירושלים. ראש העיר זמיר בן ארי שנתן את חסותו לביקור המשלחות בגבעת שמואל ערך להם קבלת פנים בלשכתו בהשתתפות: מ"מ ראש העיר אברהם גולדברג ומנכ"ל העירייה – שמעון זיו סייר אתם ברחבי העיר וסקר בפניהם את השינויים שהתחוללו בשנים האחרונות בעיר – בניית שכונות חדשות לצד השכונות הוותיקות.

בקבלת הפנים הממלכתית לכל חברי המשלחת באולם המליאה, פתח בן ארי את הטקס וציין: "גבעת שמואל מקיימת מזה מספר שנים יחסי ידידות עם ערים מהמדינות פולין, רוסיה וגרמניה, תרבויות המקיימות אורח חיים דמוקרטי, שומרות ומכבדות את זכויות האדם, ללא הבדלי מעמד, גזע או מין. אין לי ספק כי מערכת הקשרים בינינו ובין ארצותינו יש בה כדחי לתרום לאחווה ורעות בין העמים, ויש בה כדי למנוע מלחמות וטרגדיות כפי שהדבר התרחש לפני למעלה מ-60 שנה.

בעידן התקשורת האלקטרונית, הפכנו "לכפר גלובלי". נוצרו יותר מכנים משותפים, כאשר אחד מהם הוא הצורך לחיות בעולם חופשי, שליו ובטוח, ללא מלחמות. עולם בו מפתחים טכנולוגיות מתקדמות לצרכיי שלום ולרווחת העמים. לצערנו יש מנצלים את היכולת הטכנולוגיות המתקדמת לצרכים אחרים ולא בהכרח לצרכיי שלום. השאיפה האיראנית לייצר פצצה גרעינית וההכרזות של הנשיא האירני בדבר השאיפה לחסל את הישות הציונית בארץ ישראל היא דוגמה לכך. מדינת ישראל מוחה נגד כל שיתוף פעולה עם גורמים המאיימים על שלום העולם ועל השלום בעולם.

מדינת ישראל נאבקת בימים אלה כנגד מכלול של גורמים עוינים – החיזבאלה בשליחות אירן, החמס בשליחות אירן, אלקעידה ואין סוף פלגים עוינים, אשר כל מטרתם היא לפגוע בשגרת החיים של העם בישראל ולהביא להיחלשות ולחיסולה של מדינת היהודים. עמי העולם הדמוקרטי מערבי מצווים להתאחד ולסייע בכל דרך כולל עמדה ברורה בערוצי התקשורת השונים, בנוגע לחשיבות חוסנה הצבאי והכלכלי ומעמדה האיתן של מדינת ישראל. הנני בטוח כי בשנים הבאות תורחב היריעה ויוצרו קשרי ידידות עם ערים נוספות שבאמצעותן תורחב גם האחווה והשלום בין העמים. ומבטיח כי מערכת הקשרים בין גבעת שמואל לערים גולדאפ, שטאדה ודובנה רק תלך ותהדק".