Site icon מקומונט גבעת שמואל

מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל’ אליעזר שקדי בגבעת שמואל: “אנחנו יכולים וצריכים לסמוך רק על עצמנו”

בין יום השואה שצויין בשבוע שעבר ולפני יום הזיכרון שיחול השבוע וכמובן יום העצמאות שנחגוג, הגיע ביוזמת המחלקה לתרבות יהודית במתנ”ס מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף אליעזר שקדי לאולם התרבות בגבעת שמואל לשיחה על ציונות, זיכרון ואמונה. 

אולם התרבות בגבעת שמואל התמלא מפה לפה עד אפס מקום במאות מתושבי גבעת שמואל ובהם גם ראש העיר, יוסי ברודני, שהגיעו לשמוע את הרצאתו המרתקת של מפקד חיל האוויר לשעבר.

אליעזר שקדי. צילום: קובי פיטוסי

בהרצאתו, שיתף מפקד חיל האוויר לשעבר את הקהל במגוון סיפורים מרתקים מעברו העשיר, שהמחישו את התובנות שפיתח על נתינה, מנהיגות, משמעות הצבא, ואחדות ישראל. במהלך השיחה חשף שקדי טפח מפעילותו הענפה והמרגשת למען עם ישראל, שכללה שילוב חרדים בצבא במסגרת תכנית שח”ר כחול, שליחת מטס של חיל האוויר מעל אושוויץ, וייצוג חיל האוויר הישראלי בגרמניה, משלחת סימלית וייחודית בה בכירי הצבא הגרמני הצדיעו לו וניגנו את המנון מדינת ישראל.

שקדי הלהיב את הקהל בסיפור על יוזמתו לכתיבת ספר תורה ברחבי העולם, שמסמל את אחדות עם ישראל. הוא דיבר באופן סוחף על מנהיגות, חשיבותה של דוגמא אישית ודאגה לכל הזרמים ביהדות. סיפוריו נכרכו בסיפורו המיוחד של אביו, ניצול שואה מהונגריה שקפץ מרכבת המוות ובכך ניצל, שנתן לו תמיד פרספקטיבה רחבה והשראה לפעילותו.  שקדי סיכם בכך שבתקופה מיוחדת זו, בין יום השואה ליום הזיכרון והעצמאות, הלקח לכולנו הוא לזכור ולא לשכוח, ולסמוך רק על עצמנו. בסיום ההרצאה, הוא חימם את לב כולם כשנשא את התפילה האהובה עליו ועל אביו, “עושה שלום במרומיו”.

מהמחלקה לתרבות יהודית נמסר: “ההרצאות הללו בתקופה הזו של השנה בין יום השואה לימי הזיכרון והעצמאות ‘עשרת ימי גבורה ותשועה’ אלו ההרצאות המרגשות ביותר. בשנים הקודמות נהנה הקהל מהרצאותיהם של אברהם בן זאב, הקצין היחיד שהיה על הצוללת דקר, פרופ’ משה ארנס ז”ל שסיפר על מרד גטו ורשה ע”פ מחקר מקיף שערך וגיבור ישראל אביגדור קהלני. אנו שמחים שהקהל מצביע ברגלים, מגיע ונהנה מהאירועים”.

היכל התרבות גבעת שמואל. צילום: קובי פיטוסי