Site icon מקומונט גבעת שמואל

מצב שוק ההון מזווית של מנהל תיק השקעות – שאלות ותשובות

צילום: עמיעד טאוב)

מצב שוק ההון הוא אחד הדברים הנזילים והמשתנים ביותר שקיימים, מדובר בשוק שיכול להיות בזמן נתון בעליות גבוהות ומספר דקות לאחר מכן בירידות שאף אחד לא צפה. שוק ההון מושפע מהמון גורמים, כמעט כל דבר שקורה בעולם יכול להשפיע על הכסף שלך שמושקע בבורסה או במניות ואם תדע להשקיע אותו במקום הנכון ובזמן הנכון תוכל להרוויח בגדול. אז איך תדע שאתה אכן משקיע את כספך בצורה נכונה? האמת שאין כאן פתרון בית ספר של נכון או לא נכון, כל השקעה יכולה להתברר כנכונה אך באותה מידה גם כהשקעה פחות חכמה.

העניין הוא הסיכון מול הסיכוי ותמיד חשוב לזכור שככל שהסיכוי גדול יותר כך גם הסיכון גדול יותר. השקעה במניות או בבורסה אינה נקבעת רק ממניעים רציונאליים גרידא אלא גם ממניעים אמוציונאליים וגם המשקיע המנוסה ביותר מתקשה לנטרל לגמרי את הפן הרגשי בהשקעות. האם ניתן ללמוד את שוק ההון ואת התנודות בו? בוודאי, לימודי שוק ההון הפכו בשנים האחרונות ללימודים מאוד נפוצים ומאוד מבוקשים שכן הם טומנים בתוכם מקצוע מאוד מעניין, מאוד מאתגר וגם מקצוע מאוד מתגמל מבחינה כספית. לא בכדי יותר ויותר סטודנטים מחליטים לוותר על לימודי התקשורת, הכלכלה, מדעי המדינה או כל תחום אחר ובוחרים לימודי שוק ההון במכללה האדמית נתניה- מדובר בהחלטה חשובה שיכולה לסייע להם רבות בעתיד המקצועי שלהם.

לנהל תיק השקעות – אחריות גדולה מוטלת על הכתפיים שלכם

לימודי שוק ההון אינם כוללים רק חומר תיאורטי או רק כלים שלא יתרמו לכם בהמשך, מדובר גם בשילוב של הרצאות של מומחים ומתן כלים מעשיים שיעזרו לכם להפוך למנהלי תיקי השקעות מוצלחים ומצליחים מאוד בעתיד. האם הלימודים האלו מתאימים לכל אחד ולכל אחת? כמובן שבבסיס אתם חייב להתחבר לתחום וליהנות ממנו אחרת לא תוכלו להצליח בו כי למרות שמדובר בתחום מאוד מספק מדובר גם בתחום מורכב וקשה. אם אתם מרגישים את החיבור לתחום זה הצעד הראשון שלכם בדרך להצלחה, כאשר ראש כלכלי ויכולות מספריות גבוהות בהחלט לא יזיקו.

לנהל תיק השקעות זו עבודה שדורשת הרבה מאוד אחריות, אתם למעשה צריכים לזכור כל הזמן שהמשקיע מסתמך על המילה שלכם ועל הידע שצברתם וכל המלצה או ייעוץ שלכם הוא מבחינתו תורה מסיני. אז כפי שכבר אמרנו, אין השקעה בטוחה ובהחלט יכולה להיות השקעה שנראית חסרת סיכוי שתניב תשואה גבוהה והשקעה כמעט ללא סיכון שתתברר כנפילה גדולה אבל כאשר ההחלטה השלכם מתבססת על הסברים הגיוניים יש לכם סוג של כתב הגנה כלפי הלקוח שלכם. לימודי שוק ההון הם ללא ספק לימודים מעניינים שיהפכו אתכם למקצוענים אמיתיים, אם זה התחום שאתם רוצים לעסוק בו אל תהססו והתחילו כבר בשנת הלימודים הקרובה.