Site icon מקומונט גבעת שמואל

מצדיעים לניצולי השואה: גבעת שמואל התייחדה עם ששת המיליונים

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך הבוקר ברחבת עיריית גבעת שמואל היה ייחודי ושונה משנים קודמות בשל תקנות הבריאות המחייבות שמירת מרחק ואוסרות התכנסות מרובת משתתפים, כבככל שנה. בכנס שנערך ברחבת העירייה השתתפו ראש העיר יוסי ברודני, חברי מועצת העיר, מפקד נפת גנים אל”מ (במיל) חזי זכריה, מפקד היקל”ר בגבעת שמואל סא”ל במיל’ רוני ברהום וקצינים נוספים מפיקוד העורף.

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשנת תש”ף, 2020, ייזכר כייחודי ולא שגרתי לעוד הרבה שנים. בגבעת שמואל נערך הטקס המרכזי ברחבת העירייה, לכבודם של שורדי השואה בכללותם, אך “משתתפי” הכבוד באירוע היו ניצולי השואה דיירי מבנה הדיור המוגן שב”מגדלי אילן”, השוכן בצמוד לרחבת העירייה, אשר השתתפו מרחוק, וצפו בנעשה דרך מרפסות המבנה, וזכו לכבוד מיוחד. כפי שגם ציין בדבריו מנחה האירוע, דובר העירייה אבריאל בן דור,  “להם כולנו מצדיעים הבוקר – חיילים, עובדי העירייה ותושבים, על האמונה ורוח הלחימה שלהם בצעדות המוות ומחנות ההשמדה, בדרך אל הגשמת החלום לבית לאומי לעם היהודי.”

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל
ניצולי השואה ודיירי “מגלי אילן” צופים בטקס יום השואה הייחודי

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני נשא אף הוא דברים לזכרם של ששת המיליונים ואמר: “אין מילים היכולות להסביר. אין שפה המסוגלת להכיל. ידם של הפושעים הנאצים גדעה את חייהם של ששת המיליונים מבני עמנו, אולם היא לא גדעה את החלום, והתקווה להקמתו של בית לאומי לעם היהודי. שואת עמנו העתיק, והשמדת ששה מיליון מבניו ובנותיו, היו אחד הזרזים להקמתה של מדינת ישראל, והיא עוד הוכחה כואבת, לנחיצותה של מדינת ישראל כבית הלאומי שלנו.”

“שורדי השואה, אשר שרדו את צעדות המוות ומחנות ההשמדה, הקדישו את חייהם לצו האלוקי “ובחרת בחיים” ולרגע לא הפסיקו להאמין באותה תקווה בת שנות אלפיים. כנכד לניצולי שואה וכראש עיר, אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מכם, על תרומתכם לעיר ולמדינה שלנו, ועל תודעת זיכרון השואה שאתם מנחילים לילדינו. הקשר בין הדורות, הנו קשר חיוני לשימור זיכרון העבר, אולם חשוב לא פחות, למען ההווה והעתיד. אתם ההשראה והכוח המוסרי שלנו להמשיך קדימה, לשמוח ולחגוג, אבל תמיד תמיד לזכור!”