Site icon מקומונט גבעת שמואל

מצטיין נשיא: הכירו את סמ”ר איתן יעקובוב מגבעת שמואל

הכירו את סמ”ר איתן יעקובוב, צוער בקורס קצינים ולוחם ביחידת רוכב שמיים שבחטיבה 215 שביום העצמאות הקרוב יקבל את או מצטיין הנשיא לשנת 2021 מידיו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

“סיפור החיים שלי מעולם לא היה נחשב ‘שגרתי'”, מספר יעקובוב שגדל מגיל צעיר במשפחת אומנה בגבעת שמואל, “תמיד היו שואלים אותי איך זה מרגיש והייתי עונה שככה אני רגיל ככה גדלתי וזה מבחינתי הדרך הנכונה שלי. כשגדלתי הבנתי שהמצב לא פשוט מטבעו, הייתי מוקף באנשים טובים שחיבקו ושמרו עליי ודאגו שיהיה לי הכי טוב שאפשר”.

“אבא ואימא, איילה וצפריר, (ההורים האומנים; א”ט) מהם קיבלתי את הערכים והקווים המנחים שלי, שהובילו אותי עד לאיפה שאני נמצא היום. מהם למדתי להיות אכפתי ולהיות אוהב אדם, לתת מקום לרגשות תחושות ומחשבות, וזה מה שמוביל אותי גם היום”. מוסיף יעקובוב.

איתן מספר שכבר מגיל קטן ידע שהוא רוצה להיות לוחם ולא היה לו ספק בכך. “באמת האמנתי כי עכשיו תורי, מבחינתי זה היה מובן מאליו שאני אתן מה שאני יכול ואכוון הכי גבוה שאני יכול, האמנתי שזה חשוב” הוא אומר.

“תאריך הגיוס שלי התקרב וקיבלתי הודעה שאני עומד להתגייס לחיל התותחנים, בהתחלה לא שמחתי מזה וניסיתי לשנות שיבוץ, ואני שמח שלא הצלחתי. אחרי הגיוס שלי במרץ 19 עשיתי גיבוש ליחידות המיוחדות של החיל והגעתי לרוכב שמיים, יחידה מיוחדת שמתמחה במזל”טים ובלוחמת חי”ר. התחלתי את המסלול וגיליתי את החשיבות של החיל כולו, העוצמה שלו ואת היכולות של היחידה עצמה. יחידה שמשנה את פני המשחק בשדה הקרב ומביאה לך מודיעין נגיש בזמן אמת לרמת הגדוד, יחידה בה עוברים מבסיס לבסיס ועושים משימות של איסוף מעצרים ופעילויות מגוונות. יצא לי להיות באין ספור מקומות עם כמות מטורפת של יחידות וגדודים שונים, ולחוות את צה”ל במיטבו.”

אך לא הכל היה פשוט בדרך. במהלך המסלוח ירד איתן מחזור בשל דלקת ממנה סבל ונאלץ לחזור ולעשות טירונות בפעם השנייה, אך גם זה לא עצר אותו ולא הוריד מהמוטיבציה הרבה איתה התגייס, להיפך, “כשסיימתי, יצאתי מחוזק מזה והייתי מאוד גאה בעצמי שלא ויתרתי”.

סמ”ר איתן יעקובוב. צילום: דובר צה”ל

“ידעתי שאני רוצה לצאת לקורס קצינים, מבחינתי ללוות חיילים בתחילת הדרך שלהם בצבא, או לדאוג לחיילים שלך בגזרות ולשמש כמורה זאת זכות גדולה ומשמעותית. יצאתי לבה”ד אחד כי ידעתי שיש דברים שאני רוצה לשנות, אם ראיתי דברים שלא מתנהלים נכון אז רציתי לשנות אותם בעצמי. האמנתי שיש לי את היכולת הזו. ועכשיו אני בדרך לשם, כבר בהשלמה החיילית”.

כשנשאל לגבי הסיבה לה זכה לקבל את אות ההצטיינות מנשיא המדינה מצטנע יעקובוב. “אני לא רואה בעצמי בן אדם ׳מצויין׳, אבל אני כן משקיע, ועושה שוב ושוב עד שיוצא טוב ועד שאני משתפר. אכפת לי ממה שאני עושה ואני מאמין בזה ובמשמעות של היחידה. בעיניי עבודה קשה היא משהו שצריך להוביל אותך, להניע אותך. זה מה שהוביל אותי לנגד עיניי, ולדעתי זה גם מה שראו שהמליצו עליי כמצטיין נשיא.