Site icon מקומונט גבעת שמואל

מרכזי גמילה מהתמכרויות להימורים וחומרים נרקוטיים

credit: pixabay

מרכזי גמילה מהתמכרויות להימורים וחומרים נרקוטיים

המילה ‘התמכרות’ נשזרה בסלנג היומיומי שלנו, אולם אם נתייחס למשמעות המקורית של המילה הזו, מדובר בתלות שאדם פיתח בדבר מה ואין לו כל שליטה רציונלית בדבר. ההתמכרות הינה שורשית ועמוקה, ופעמים רבות נובעת כתוצאה מקשיים נפשיים שהמכור מתמודד איתם.

אם אתם או מי מקרוביכם סובלים מהתמכרות לאלכוהול, סמים, משככי כאבים, הפרעות אכילה, הימורים וכו’, המען לטיפול בכך הינם מרכזי גמילה. שם ניתן טיפול מקצועי ומקיף על ידי צוות טיפולי, המוסמך ללוות ולסייע למכורים במצוקה.

מרכזי גמילה – מה חשוב שתדעו עליהם?

מהרגע שהמכור מכיר בכך שהוא מתמודד מול בעיית התמכרות, ניתן כבר להתעניין בטיפול במרכז גמילה. מרכזי גמילה שונים מציעים טיפול במגוון הסוגים הקיימים להתמכרויות, אשר בדרך כלל מסווגות לפי התמכרות לחומרים והתנהגויות התמכרותיות.

התמכרות לחומרים מייצגת פיתוח תלות בחומרים כמו סמים, אלכוהול, משככי כאבים וכו’. במקרה שכזה המכור עושה הכול כדי להשיג את החומר המדובר ולהשתמש בו. פעמים רבות הוא עושה זאת ללא כל מודעות או מחשבה על השלכות, מה שמעמיד את ביטחונו ואת ביטחון הקרובים אליו בסכנה.

התנהגויות התמכרותיות מייצגות פיתוח תלות בהימורים, הפרעות אכילה, סקס, פורנו וכו’. הנשים מפתחים אט-אט דפוס התנהגות התמכרותי סביב מושא ההתמכרות, מתוך איזושהי כמיהה תת הכרתית להשביח את מסלול חייהם ולהחדיר בהם שליטה וסדר, אפילו מה שמתקבל בפועל הוא ההפך הגמור.

מרכזי גמילה – כך מטפלים בבעלי התמכרויות

מרכזי גמילה שונים מציעים סוגים שונים של טיפולים כמו טיפול בהתמכרות להימורים. הדרך היעילה והטובה ביותר הינה שילוב של כמה מתודות טיפול, חלקן מיוחסות לטיפולים נפשיים בעוד חלקן האחר מכוון יותר לחלק הגמילה הפיזית. על פי אופי ההתמכרות מתאימים תוכנית גמילה, שבין היתר גם מותאמת ליכולותיו ולצרכיו של המטופל. השלב הראשון נחשב מאתגר וקשה יותר, שכן הוא מלווה בתסמיני גמילה קשים מנשוא. השלב שלאחר מכן הוא הטיפול הרגשי, שבמהלכו מסייעים למטופלים להתמודד עם תחושות הבושה והאשמה ומאפשרים להם לפתח דפוסי התנהגות מקדמים ונכונים יותר. הליווי זמין גם לאחר שלב הגמילה, במידה והמטופלים זקוקים לאוזן קשבת או מקום מפלט.