Site icon מקומונט גבעת שמואל

משלבים ספרא וסייפא: עשרות תלמידי יב”ע גבעת שמואל סיימו מסכת במסגרת “תורה לשמה” – וגם העפילו לגמר אליפות הישיבות התיכוניות

בישיבה התיכונית בני עקיבא גבעת שמואל ערכו היום אירוע מושקע ומרומם לרגל סיום המסכת הראשונה בש”ס שנלמדה על ידי יותר ממאה תלמידים בזמנם הפרטי במסגרת שיעורי “תורה לשמה”. יחד עם זאת, בישיבה גם חגגו הערב את ניצחון נבחרת הכדורסל בחצי גמר אליפות הישיבות התיכוניות והעפלתן לגמר הארצי – שייערך בעוד שבועיים.

במסגרת שיעורי ‘תורה לשמה’ הנערכים בישיבה התיכונית גבעת שמואל מתקיימים מדי יום למעלה מ-20 שיעורים שונים בבתי המדרש והכיתות, כשהיוחד בכל אלה – כולם מתקיימים בזמני ההפסקות, על חשבון זמנם הפנוי של התלמידים המעוניינים ללמוד שיעורים כאלה ואחרים ומתוך רצון אישי של כל אחד מהמשתתפים.

“ברגע שהסתיים סבב הדף היומי האחרון והתחילו מסכת ברכות פתחנו גם בישיבת גבעת שמואל חמישה שיעורים בדף היומי וברוך ה’ נכנסו לשיעורים האלה כמאה תלמידים. נוסף על מאות התלמידים המשתתפים קבוע בשיעורים אחרים במסגרת ‘תורה לשמה'”, מספר הרב שרגא פרוכטר, ראש הישיבה התיכונית גבעת שמואל.

ראש הישיבה התיכונית ונציגי התלמידים בסיום המסכת.

“ברוך ה’, בשבת יסיימו מסכת ברכות והקדמנו את ה”סיום” ליום חמישי. נציגי התלמידים הלומדים סיימו את המסכת לפני כל הישיבה וכל התלמידים כיבדו את המעמד, שהיה מאוד מכבד, מעשיר ומשמח. ממש התעצמות אדירה מבחינה רוחנית.”

גם התלמידים המשתתפים בשיעורים ידעו לספר על הייחודיות שבלימוד. “מדי יום בהפסקות הצהריים אנחנו נפגשים כעשרה ילדים בכל פעם ולומדים עם אחד הרבנים כחצי שעה של גמרא. אני ממש נהנה מזה ומרגיש שיש בלימוד הזה משהו מיוחד ושונה מלימודי הגמרא הרגילים במסגרת הכיתה” מספר דביר מוסרי, תלמיד כיתה ז’ בישיבת גבעת שמואל.

לאירוע הסיום הוזמן גם הרב קובלסקי מבני ברק, מוביל מיזם הפצת שיעורי הדף היומי בשנים האחרונות אשר שיבח את התלמידים על מסירותם ללימוד התורה ואף נתן להם “צידה לדרך” ושוחח איתם על מידת ההתמדה.

מוביל הדף היומי, הרב קובלסקי.

בסיום האירוע קיבל כל אחד מהתלמידים שסיימו את המסכת מתנה מהישיבה ספר על פורים, כשכבר בסמוך לסיום, ובהשראת הרושם העז שהותיר המעמד כבר נרשמו עשרות תלמידים נוספים לקבוצת הלימוד השונות מתוך כוונה להמשיך גם בלימוד “תורה לשמה” של הש”ס ושאר השיעורים המוצעים להם.

בסיום האירוע סיפר הרב פרוכטר: “זה מה שאנחנו מחנכים את התלמידים שלנו, לאהבת התורה, לחיבור לתורה וברוך ה’ רואים הרבה פירות בנושא הזה עם 250-300 תלמידים שלומדים תורה לשמה בישיבה.

מסיימי המסכת.

ואפשר לומר שבישיבה התיכונית גבעת שמואל באמת משלבים תורה ועבודה בהידור. כמעט במקביל לסיום שנערך כאמור בבוקר יום חמישי, אחה”צ נערך משחק חצי הגמר באליפות הישיבות התיכוניות בכדורסל בו ניצחו שחקני הישיבה התיכונית גבעת שמואל את תלמידי ישיבת בני עקיבא רעננה ועלו לגמר בעוד שבועיים, בו יתמודדו נגד המנצחת במשחק בין תיכון שקד שדה אליהו והישיבה התיכונית לפיד מודיעין. “ברוך ה’ התלמידים טובים בתורה, אבל לא פחות טובים גם בספורט, בעמל ובמדעים. כפי שאני תמיד אומר לתלמידים – כל דבר שתעשו, תעשו אותו בגודל, בעוצמה ובהצטיינות.”