Site icon מקומונט גבעת שמואל

משלחת נוער ייצוגית של גבעת שמואל חזרה מגרמניה כחלק מפרויקט ייחודי בינלאומי של שלוש ערים תאומות

לגבעת שמואל ברית משולשת של ערים תאומות עם הערים שטאדה הגרמנית וגולדאפ הפולנית. במשך שנים רבות מתקיימות משלחות נוער של שלוש הערים מתוך כוונה להעמקת הקשר וטיפוח קשר הידידות בין בני הדור הצעיר במדינות העולם. בימים אלו חזרה משלחת של בני נוער מגבעת שמואל מביקור בשטדה בגרמניה. המשלחת מגבעת שמואל מנתה עשרה בני נוער והיא חלק  מפרויקט ייחודי בינלאומי שלושת הערים התאומות.

צילום: יחצ

בני הנוער משלוש הערים התאומות עברו תכנית הכנה למשלחת והגיעו לביקור בשטדה על מנת ללמוד ולהכיר את התרבות הגרמנית, לטייל באתרים מרכזיים ברחבי המדינה, ללמוד ולגשר על אירועי העבר של מלחמת העולם השנייה וצלקות השואה וליצור קשרי ידידות עם הדור הצעיר. פרויקט זה כולל סדרה של שלושה מפגשים שיהיו במהלך השנה. הראשון התקיים כאמור בימים אלו של  קיץ 2018 בגרמניה, השני יתקיים בגבעת שמואל באפריל 2019 והאחרון המסכם יתקיים  בפולין בחודש אוגוסט 2019.

המשלחת נפגשה עם חברי המשלחת המארחת מגרמניה ועם חברי המשלחת הנוספת מפולין בעיר המארחת שטדה ובני הנוער התארחו בבתי החברים המארחים.

תכנית המשלחת החלה בקבלת פנים רשמית בעיריית שטדה, במעמד ראשת העיר סילביה ניבר. לאחר קבלת הפנים התקיים סיור קצר להיכרות עם העיר.

צילום: יחצ

למחרת נסעו חברי המשלחת לשלושה ימים בברלין במהלכם ביקרו במוזיאון היהודי, ערכו סיורים מודרכים באתרים שונים בעיר- אנדרטה לזכר הנספים בשואה, בנין הפרלמנט הגרמני, חומת ברלין, מוזיאון הטופוגרפיה של הטרור ועוד.

יום משמעותי ומרגש במיוחד היה לבני הנוער בביקור במחנה הריכוז ברגן בלזן. חברי המשלחת הישראלית עברו עם שאר חברי המשלחת מהערים התאומות הדרכות במוזיאון ברגן בלזן ובשטח שרידי המחנה. בני הנוער למדו על זוועות הנאצים במחנה, על השחרור ושמעו עדויות מוקלטות של ניצולי שואה ממחנה זה.

לאחר ההדרכות והסיורים קיימו שלוש המשלחות טקסי זיכרון מרגשים מאוד באנדרטה לזכר הנספים היהודים במחנה הריכוז. לאחר הטקסים נכנסו בני הנוער לחדר הדממה שם כל אחד יכל להתייחד עם מחשבותיו ורגשותיו. בסיום המסע המשותף נפרדו בני הנוער תוך שהם מבטיחים אחד לשני כי ימשיכו לתחזק את הקשרים באמצעות הפייסבוק, דוא”ל ושיחות טלפוניות ולתרום לקשר המיוחד בין שלוש הערים.

צילום: יחצ