Site icon מקומונט גבעת שמואל

נוער גבעת שמואל כבש את פולין

לגבעת שמואל ברית משולשת של ערים תאומות – שטאדה הגרמנית וגולדאפ הפולנית. במשך שנים רבות מתקיימות משלחות נוער של שלוש הערים מתוך כוונה להעמקת הקשר וטיפוח קשר הידידות בין בני הדור הצעיר במדינות העולם. בימים אלו חזרה משלחת של בני נוער מגבעת שמואל מביקור בגולדאפ בפולין.

המשלחת מגבעת שמואל מנתה עשרה בני נוער והוא חלק  מפרויקט ייחודי בינלאומי שלושת הערים התאומות.

בני הנוער משלוש הערים התאומות עברו תכנית הכנה למשלחת והגיעו לביקור בפולין על מנת ללמוד ולהכיר את התרבות הפולנית, לטייל באתרים מרכזיים ברחבי המדינה, ללמוד ולגשר על אירועי העבר של מלחמת העולם השנייה וצלקות השואה וליצור קשרי ידידות עם הדור הצעיר. פרויקט זה כלל סדרה של שלושה מפגשים שהיו במהלך השנה החולפת. הראשון התקיים בקיץ 2016 בגרמניה, השני התקיים בגבעת שמואל באפריל 2017 והאחרון המסכם התקיים כאמור בפולין בחודש יולי 2017.

המשלחת נפגשה עם חברי המשלחת המארחת מפולין ועם חברי המשלחת הנוספת מגרמניה בעיר המארחת גולדאפ ובני הנוער התארחו בבתי החברים המארחים. תכנית המשלחת החלה במספר ימים של סיור ולמידה בורשה ובקרקוב ולאחר מכן נסעו חברי המשלחת לגולדאפ שם התקיימה קבלת פנים רשמית בעירייה, במעמד ראש העיר, תומש לוטו, והורי המשפחות המארחות. לאחר קבלת הפנים התקיים סיור קצר בעיר ולאחר מכן הונחו זרים באנדרטת העצמאות הפולנית ובבתי העלמין היהודי והגרמני בעיר.

יום משמעותי ומרגש במיוחד היה בביקור במחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו. חברי המשלחת הישראלית עברו עם שאר חברי המשלחת מהערים התאומות הדרכות במוזיאון אושוויץ ובשטח שרידי מחנה בירקנאו. בני הנוער למדו על זוועות הנאצים במחנה, על השחרור  וביקרו בביתנים ובשרידי המשרפות בשטחי המחנה. לאחר ההדרכות והסיורים קיימו שלוש המשלחות טקסי זיכרון מרגשים מאוד באנדרטה לזכר הנספים היהודים במחנה ההשמדה.

משולש בני הנוער ימשיכו לתחזק את הקשרים באמצעות הפייסבוק, דוא”ל ושיחות טלפוניות.

משלחת בני הנוער לפולין מגבעת שמואל צילום באדיבות: דוברות גבעת שמואל
משלחת בני הנוער לפולין מגבעת שמואל צילום באדיבות: דוברות גבעת שמואל