Site icon מקומונט גבעת שמואל

משנת הלימודים תשע”ב הנחה כוללת בצהרוני הגנים בעיר

את ההוזלה בתעריפי צהרוני הילדים תסבסד העירייה כחלק ממדיניותה להמשיך ולשפר ולהיטיב עם התושבים ובהמשך להנחייתו של ראש העיר לפני כחצי שנה לגורמים המקצועיים לבחון אפשרויות להנחות בשירותי העירייה והמתנ”ס.

ראש העיר יוסי ברודני: “לפני כחצי שנה הנחתי את גורמי העירייה הרלוונטיים לבחון אפשרויות להנחות בשירותי העירייה והמתנ”ס כחלק מהמדיניות הכוללת שלנו להמשיך ולהיטיב עם התושב. אני חייב להודות שמדובר במשימה קשה מאד נוכח הגזירות הכלכליות הכבדות שסופגות הרשויות המקומיות מהממשלה. סדר העדיפויות הלא מתפשר שלנו הוא זה שבסופו של דבר איפשר לנו מתן הנחות כבר בשנת הלימודים הקרובה בזמן שרוב הרשויות מייקרות את השירותים”.

עוד הוסיף ברודני: “יוקר המחיה בארץ הוא לא סוד. אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק ובודקים מה ואיך ניתן להיטיב עם התושב. לא היינו זקוקים למחאת האוהלים שקמה בחודש האחרון כדי להבין את זה. אנחנו בעבודה קשה עושים זאת כל הזמן.” בנוסף קבעה העירייה כי תינתן הנחה בהסעות לבתי הספר שבמיפוי, בעיר ומחוצה לה. ההנחה, בשיעור של כ- 12 אחוז תינתן עבור הסעה לכיוון אחד, ומחירה יעמוד על 700 ₪ לשנה. כן תינתן הנחה נוספת ועל פיה יהיה זכאי ילד שני במשפחה להנחה בשיעור של 10 אחוזים וילד שלישי ומעלה בהסעה, להנחה בשיעור של 15 אחוז וזאת בהמשך לדיווחה של העירייה כי היא בוחנת מזה מספר חודשים בשיתוף סגן ראש העיר חזי שם טוב את האפשרות להוזיל את ההסעות עבור כלל תלמידי גבעת שמואל שנוסעים בהסעות המאורגנות והמסובסדות שמפעילה העירייה לכל מוסדות החינוך בעיר ומחוצה לה. מדיניות זו של הנחות לאחים במשפחה פועלת גם במתנ”ס גבעת שמואל. גם שם זכאית משפחה להנחה החל מהחוג השני. בישיבה שנערכה בעניין זה השתתפו מ”מ ראש העיר יעקב ויליאן, חבר העירייה משה מרר, יו”ר ועד ההורים בבית ספר “בן גוריון” ליאת אושקי ויו”ר ועד ההורים בית ספר “אלון” ניב עמית

יש להדגיש כי הנחה זו הינה בנוסף לסבסודה של העירייה את ההסעות למוסדות החינוך בעלות של כ 400 אלף ₪ מדי שנה. בהסעות הפנים עירוניות יש לזכור שמדובר בהסעות מאורגנות ומסובסדות ע”י העירייה גם לילדים שאינם במיפוי ע”פ משרד החינוך ואינם זכאים לכל הסעה. תשלום ההורים עבור ההסעה המאורגנת והמסובסדת של העירייה הינו נמוך מהסכום שהיו משלמים ההורים עבור תחבורה ציבורית לבתי הספר.

תלמיד היוצא ללמוד מחוץ לעיר, בבית ספר שבמיפוי, ואינו מעוניין בהסעה המאורגנת והמסובסדת של העירייה, רשאי כמדי שנה לעשות שימוש בתחבורה ציבורית והעירייה היא זו שמממנת עבורו את ההסעה באופן מלא, כך שבעניין זה אין שינוי. סגן ראש העיר חזי שם-טוב :”בהמשך למדיניות העירייה לשיפור השירות לתושב, הנחה אותנו ראש העיר לפני כחצי שנה לבחון חלופות להנחה בהסעות לבתי הספר. יש לזכור שמראש מדובר בהסעות שמאורגנות ומסובסדות ע”י העירייה. מדיניות זו של מתן הנחה החל מהילד השני במשפחה הינה משלימה למדיניות המתקיימת במתנ”ס גם שם זכאיות משפחות להנחה החל מהחוג השני”.