Site icon מקומונט גבעת שמואל

גאווה לעיר: משפחת טרפון מגבעת שמואל בגמר חידון הציונות והמורשת הארצי למשפחות

משפחת טרפון בגמר חידון הציונות והמורשת. תמונה: המועצה הציונית בישראל

בשבוע שעבר מול קהל של מאות אנשים, התמודדו מספר משפחות בהרכבים שונים, בחידון הציונות והמורשת למשפחות של מחוז מרכז והשפלה. זוהי השנה החמישית שבה מתקיים החידון ומטרתו לחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית. השנה, משפחה טרפון מגבעת שמואל תייצג את המחוז בגמר הגדול שישודר ביום העצמאות

למעלה מ- 300 איש השתתפו בשבוע שעבר בחידון הציונות והמורשת למשפחות של מחוז ירושלים ויו”ש שהתקיים ברמלה. החידון ביוזמת הסתדרות הציונית העולמית, המועצה הציונית בישראל, ובשיתוף משרד ירושלים ומורשת, יוחד השנה ל- 70 שנה למדינה והתקיים במעמד מיכאל וידר ראש עיריית רמלה, יעקב חגואל סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, גוסטי יהושע בוורמן, ראש המחלקה לפעילות בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית ושלומי אשכנזי מנכ”ל המועצה הציונית בישראל,. יחודיות החידון, שיועד למשפחות בהקשר הרב דורי סבים-הורים וילדים. לכל משפחה היו כמה נציגים שכללו שלושה דורות.

החידון, המתקיים כבר במשך חמש שנים, הינו פרוייקט ייחודי בו משפחות מהארץ מתחרות זו בזו בנושאי ציונות ומורשת יהודית. בגמר הגדול, שישודר במוצאי יום העצמאות בערוץ 10, יתקיים חידון אינטראקטיבי. את פרוייקט החידונים מלווה  אתר אינטרנט  פתוח ובו מידע נגיש על נושאי החידון שאלות לדוגמא ועוד. פורמט החידון מותאם לבתי ספר ומסגרות חינוכיות, ומטרתו לחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.

החידון היה מאתגר מאוד והמשפחות גילו בקיאות וידע רב בהיסטוריה של מדינת ישראל, לפני ואחרי הקמתה. התלמידים למדו אליו בבית הספר ועלו לגמר המחוזי אליו בני המשפחה הצטרפו אליהם לקבוצה אחת מלוכדת  את המקום הראשון קטפה בהצלחה רבה משפחת טרפון שמקווה לזכות גם במקום הראשון בחידון הגמר. נזכיר כי בשנה שעברה ניצחה במקום הראשון משפחת דינור מגבעת שמואל בחידון.

סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, אמר: “השנה בציון 70 שנה לתקומת  מדינת ישראל, מרגש לראות משפחות שלמות ובינהן את הדור הצעיר המגלים בקיאות ורצון בחיזוק זהותו הציונית ומורשתה. אירוע זה המתקיים בערים רבות בארץ מעיד על הצורך של העם והנוער היהודי  בהשתייכות למסורת וההסטוריה המפוארת והערכית שלו. אנו מברכים את כל ראשי הערים והשותפים המסייעים לקיום האירוע החשוב זה ומאחלים לכלל ישראל עוד עשורים רבים של צמיחה והתפתחות בארצנו”

 

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

מצדיעים לגיבורות השואה באירוע יופי יוצא דופן

מקומונט גב”ש מייעץ: איך לעבור את החג ולהישאר באותו המשקל?

15 שנים למותו בקרב של בן הגבעה, סמ”ר עופר שרעבי