Site icon מקומונט גבעת שמואל

משפצים דירה? – זה בשבילכם!

ענף הבנייה כמו גם ענף השיפוצים הינם שני תחומים הצועדים יד ביד. שיפוץ דירה נעשה בדרך כלל על מנת לשדרג דירה קיימת אז מה בעצם ההבדל בין שיפוץ דירה לבין בנייתה?

שיפוץ דירה
ענף הבנייה כמו גם ענף השיפוצים הינם שני תחומים הצועדים יד ביד. שיפוץ דירה נעשה בדרך כלל על מנת לשדרג דירה קיימת כדי לחדש אותה ולתקן בה ליקויים ולהתאים אותה לצרכים של הדיירים. שיפוצים אלו הם בדרך כלל בעלי אופי זהה לשלבים האחרונים שבבניית דירה חדשה. עבודות אינסטלציה, חשמל, צבע ריצוף וכדומה. פעולות אלו נעשות על ידי אותם אנשי מקצוע שבבניית דירה חדשה. אינסטלטור, חשמלאי, צבעי, רצף וכך הלאה. אז מה בעצם ההבדל בין שיפוץ דירה לבין בנייתה?

התשובה על כך טמונה הן באופי העבודה, היקפה, סביבת העבודה וכמובן תנאי התשלום ומימון העבודה.

אופי העבודה
שיפוצים המתבצעים בדירה קיימת נושאים אופי של אוסף עבודות מזדמן. קצת עבודות בנייה, קצת מתחום האינסטלציה עבודות חשמל קצרות, צביעת קירות בודדים, ריצוף של מ”ר מוגבלים וכך הלאה. לכן, חייב קבלן השיפוצים להיות מסוגל לספק את כל אותם השירותים מבלי להסתפק בתחום אחד בו הוא מתמצא.

היקף העבודה
שיפוצים מתבצעים בדרך כלל בדירה אחת על פי הזמנה. ברור שצביעת דירה על פי הזמנת הדייר והעדפותיו, לא דומה לצביעת בניין שלם שנעשה בדרך כלל בצבע סטנדרטי. כמו כן, העתקת נקודות חשמל ספורות במסגרת שיפוצים בדירה קיימת אינו דומה כלל להתקנה של מערכת חשמל בבניין דירות גדול. על כן, שיפוץ דירה הופך להיות פעילות קטנה וצנועה בהיקף קטן לעומת בנייה של בניין דירות.

{צילום:עמיעד טאוב}

סביבת העבודה
שיפוצים נערכים בדירה קיימת שלא תמיד דייריו מתפנים עם חפציהם למשך תקופת השיפוץ. לכן חייבים להתחשב במהלך השיפוצים בדיירי הבית, בתכולה הנמצאת בדירה ובשכנים החולקים את אותו בניין מגורים ועשויים לסבול מאוד מהשיפוץ הנערך באחת מדירותיו של הבניין.  מובן שזה שונה מאוד מסביבת עבודה של בניית בניין חדש, שם ניתן לעבוד כמעט בלי הגבלה.

תשלום ומימון
קבלני השיפוצים עובדים בדרך כלל באזור קטן ועצמאי לעומת קבלני בניין שהם עובדים בסביבה מסחרית של אשראי המסופק בדרך כלל על ידי היזם, החברה שבונה או של הבנק המלווה. בשיפוצים ‘קטנים’ חייבים לגלגל כסף זמין משך כל זמן העבודה. זה מה שיוצר את ההבדל המהותי בין תשלום על דירה לבין תשלום על שיפוצים. בעוד שתשלום על דירה ניתן לפריסה נרחבת, התשלום על השיפוצים דורשים כמעט תמיד את התשלום המזומן באופן מידי ולעיתים אפילו מראש.

הבנו כי שיפוץ דירה זהו נושא אחר לגמרי מבניית דירה. אך עם אנשי המקצוע הנכונים, תוכלו לצלוח את המשימה ולהגיע לקו הגמר בשלום.