Site icon מקומונט גבעת שמואל

משרד הפנים קבע: תושבי גבעת שמואל לא יקבלו הנחה – אבל הארנונה גם לא תעלה

משרד הפנים פרסם את החלטתו לגבי בקשת עיריית גבעת שמואל להנחה של 1% בארנונה, נוסף על אי־עדכון התעריף בהתאם ל”טייס האוטומטי” שהיה אמור לעמוד על תוספת של 1.92% הבקשה אושרה בחלקה ותושבי גבעת שמואל יהנו מהפחתה אפקטיבית של כ-2%.

משרד הפנים אישר את בקשתה של עיריית גבעת שמואל שלא להעלות את ההעלאה האוטומטית של תעריפי הארנונה שקבעה המדינה בשיעור של 1.92% לשנת 2022. בנוסף, עיריית גבעת שמואל ביקשה אף להפחית עוד 1% מתעריפי הארנונה הנוכחיים, אולם בקשה זו להפחתה לא אושרה על ידי משרד הפנים.

>> לקריאת מכתב ההסבר לבקשה בהנחה בארנונה כפי שהוגש למשרד הפנים <<

בהתאם למנגנון תעריפי הארנונה המתעדכן מדי שנה ומכונה “הטייס האוטומטי”, החליטה הממשלה שעל הרשויות המקומיות לייקר את הארנונה בשנת 2022, אולם בעיריית גבעת שמואל החליטו שלא להעלות את הארנונה לתושבים על מנת להקל עליהם בשל שנת הקורונה ולאור עודפי תקציב בסך 30 מיליון ש”ח שהצטברו בקופת העירייה ולא נכנסו לתקציב השנתי אלא נותרו כחיסכון לשנים הבאות.

ישיבת מועצת העיר לאישור התקציב, בשבוע שעבר. צילום: דוברות העירייה

בנוסף, במכתב הבקשה ששלחה עיריית גבעת שמואל נטען כי בהתאם לצפוי מהחלטת ועדת הגבולות לגבי חלוקת ההכנסות מאוניברסיטת בר אילן בין עיריית רמת גן ועיריית גבעת שמואל צפויה גבעת שמואל להנות ממיליוני שקלים נוספים שהיום כלל אינם חלק מתקציב העירייה ולכן תוכל להתמודד עם “חיסרון” בדמי הארנונה הנגבים מתושבים ועסקים בעיר – שנכון להיום עומדים על כ-80 מיליון ש”ח בלבד מתוך כ-190 מיליון ש”ח של תקציב 2022 כולו.

נציין כי זו השנה השלישית ברציפות שעיריית גבעת שמואל מבקשת שלא להעלות את תעריפי הארנונה בהעלאה אוטומית שקובעת המדינה – כך שמדובר בהפחתה מצטברת של 3.33%, וממש היום הכריזה שרת הפנים איילת שקד במהלך ביקור בעיר כי גבעת שמואל נכנסת לרשימת ה”רשויות האיתנות” מבחינה פיננסית ותקציבית, דבר שיאפשר לקברניטי העיר חופש פעולה כלכלי גדול יותר ומעניק גושפנקה נוספת לחוזקה הכלכלי של העירייה.

שרת הפנים איילת שקד הכריזה על גבעת שמואל כ’רשות איתנה’

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני: “מצבה הכלכלי של עיריית גבעת שמואל, בזכות ניהול נכון, מאפשר לה להמשיך את שגרת השירותים שתושבי העיר מקבלים בלא שנייקר להם את הארנונה. ברוח זו נמשיך לפעול למענם במלוא המרץ ובעשייה מרובה בכל תחומי החיים”.