Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין ועדת משמעת?

עורך דין בהרצליה

קרדיט - Pixabay

ישנם לא מעט מוסדות אקדמאיים כיום אשר לומדים בהם לא מעט סטודנטים. בגין זאת, בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בוועדת משמעת המתנהלת לסטודנטים הן באוניברסיטאות והן במכללות. לא מעט סטודנטים אשר מוצאים את עצמם מזומנים לוועדת משמעת זאת מוצאים את עצמם תוהים האם יש להם זכויות בוועדה המדוברת ומה חשוב שידכו אודותיה. חשוב שכל סטודנט ידע שהוא יכול לבחור עורך דין ועדת משמעת מקצועי ומנוסה אשר יסייע לו לצלוח את הועדה המדוברת.

ועדת משמעת- במה מדובר?

כאמור, לכל מוסד אקדמאי ישנו תקנון משמעת. בתקנון זה מפורטות כלל הזכויות והחובות אשר מסדירים את היחסים בין הסטודנט לבין המוסד. במוסדות רבים יש גם תקנון משמעת אשר מסדיר את כל מה שנוגע למשמעת במוסד הלימודים. במידה ויש חשד כלשהו כי הסטודנט הפר עבירת משמעת כזאת או אחרת הקבועה בתקנון, הרי שוועדת משמעת תזמן אותו. בוועדה ישבו כמה מרצים שיהוו את השופטים שיכריעו לגבי האם הסטודנט אכן ביצע את העבירה אוי שלא ביצע אותה. אם הסטודנט טוען בתוקף שלא ביצע את העבירה, ינוהל הליך של טענות משפטיות שיועלו וכן חקירת עדים שלאחריהם הוועדה תחליט האם התלמיד זכאי או שאיננו זכאי. אם התלמיד מודה שביצע את העבירה, הרי שהוועדה תקיים הליך של טיעונים שונים לעונש שיקבל הסטודנט. חשוב שסטודנט ייעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום ייצוג בוועדות הללו. עורך דין שמהווה גם עורך דין נהיגה בשכרות ועורך דין המייצג בעוד מגוון רחב של עבירות פליליות שונות, יכול לייצג גם סטודנטים בוועדה המדוברת.

האם לסטודנט יש זכויות בוועדת משמעת?

חשוב מאוד לדעת כי הוועדה המדוברת יוצרת מעין הליך שיפוטי ועל כן, ההליך די דומה להליך פלילי, אולם בצורה פחות מחייבת ועם כללים שמתאימים למוסד האקדמאי. יחד עם זאת, לכל סטודנט יש זכויות בסיסיות לצורך ניהול ההליך בצורה הוגנת, כך לדוגמא: הסטודנט זכאי לקבל את התלונה בצורה מפורטת וכן לקבל את הראיות שנאספו כנגדו והוא יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה אשר יסייע לו בהליך שמתנהל מולו, בחקירת עדים בוועדת משמעת ועוד. המטרה של עורך הדין היא להוציא את הסטודנט זכאי וללא עונש.

אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה לצורך ייצוג הולם בוועדת משמעת, כדאי מאוד שתכירו את הטוב ביותר בתחום, משרד עו”ד אלון שליכטר.