Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתי כדאי לפנות לעורך דין לדיני עבודה?

יחסי עובד-מעביד היו מאז ומתמיד מהיחסים המורכבים ביותר בעולם, כאשר באופן טבעי כל אחד מהצדדים מנסה לקבל מהיחסים הללו את המקסימום האפשרי. באופן כללי כאשר מעביד פוגע בזכויותיו של עובד מסוים הוא רשאי לדרוש פיצוי על הזכויות שנפגעו. אך בפועל המצב לא כל כך פשוט, דיני העבודה הם מורכבים במיוחד וכוללים בתוכם לא מעט תתי סעיפים והסתעפויות שונות.

אז באיזה שלב אתם כבר צריכים להעמיד לרשותכם עורך דין לדיני עבודה? והאם תוכלו לבצע את כל ההליך המשפטי לבדכם? כל התשובות לשאלות הללו נמצאות במאמר הבא שיסקור את הנושא בצורה הטובה ביותר.

האם ניתן להתמודד עם ההליך המשפטי לבד?

לא מעט עובדים שככל הנראה לא משתכרים בעשרות אלפי שקלים בחודש ינסו לעשות את מירב המאמצים על מנת להוזיל את ההוצאות שלהם. לכן המחשבה הראשונה תהיה האם כדאי לבצע את כל ההליך המשפטי באופן עצמאי? כך הם יוכלו לחסוך את ההוצאות שקשורות לשכר הטרחה של עורך הדין.

צילום: brust

אך באופן מוכח יהיה לכם קשה מאוד להתמודד עם ההליך המשפטי ללא איש מקצוע אשר מכיר את דיני העבודה בצורה טובה ואפקטיבית. אומנם זה אפשרי, אך ברוב המקרים תצליחו להוציא פחות ממה שאתם יכולים להוציא וכך גם תפסידו כסף וגם תבזבזו לעצמכם זמן יקר שהייתם יכולים לתעל לטובת דברים אחרים.

מתי צריך לפנות לעורך דין לדיני עבודה?

בתור שכירים אתם ככל הנראה מכירים אפילו בצורה השטחית ביותר את התנאים המגיעים לכם. התנאים המגיעים לשכירים במדינת ישראל הם קבועים, ולכן אין למעביד שלכם שום אפשרות לפעול על פי השקפת עולמו. לכן במידה ואתם מרגישים כי נעשה לכם עוול או שהמעביד שלכם פוגע בזכויות שלכם בתור שכירים, כמו הרעת תנאים בעבודה וכו,זה הזמן הנכון ביותר לפנות לעורך דין לדיני עבודה.

תפקידו של עורך הדין זה להילחם עם הזכויות שלכם ולדאוג כי תקבלו את כל הכסף שמגיע לכם. לצערנו במדינת ישראל לא מעט מעבידים מנצלים את הכוח ואת המעמד שבו הם נמצאים על מנת לפגוע בזכויות של העובדים. כאשר תפנו לעורך דין לדיני עבודה חוקי המשחק ישתנו, ואתם אוטומטית תהיו בעמדת כוח על פני המעביד שלכם.

האם צריך לפנות ישר להליך משפטי?

עוד נקודה שחשוב מאוד לתת עליה את הדעת, הליך משפטי הוא המוצא האחרון והבחירה האחרונה שנבחר בה. הסיבה המרכזית לכך היא שהליך משפטי יכול לקחת זמן רב, וכך אתם בעצם תקבלו את הכסף שמגיע לכם רק לאחר זמן רב – ולפעמים מדובר על סכומי כסף שאתם צריכים לקבל באופן מידיי.

ברוב המקרים נרצה לפתור את המחלוקת בניכם ובין המעביד באמצעות פשרה שמקובלת על כל הצדדים. עורך הדין שלכם ידאג שאתם תקבלו את מבוקשכם, והמעביד כמובן ידאג שלא תבקשו דברים שהוא לא מסוגל לעמוד בהם. ברוב המקרים כאשר אתם מגיעים עם עורך דין לדיני עבודה, המעביד מבין כי הוא נמצא בעמדה פחות נוחה ושכוח כבר לא נמצא בידיים שלכם. כאשר תתמודדו עם המעביד לבדכם, הוא תמיד ירגיש כי הוא יכול לגבור עליכם בקלות – דבר שלא משחק לטובתכם.