Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתי לאחרונה בדקתם את מי השתיה שלכם?

על החשיבות בטיפול במאגרי מים בבתים משותפים

חלק גדול מאוד מהבניינים החדשים הנבנים לאחרונה בישראל נבנים עם תשתית אספקת מים ממיכלים הנמצאים על גגות הבניינים או במפלס הקרקע שלו.

דגש מרכזי מאוד בטיפול במיכלים אלו חייב להינתן על בדיקה תקופתית קפדנית ומלאה בנוגע לאיכות המים ולטיפול השוטף במיכלים עצמם.

הסכנה הבולטת ביותר בעניין היא כמובן סכנה תברואתית.

חלק ממיכלי המים אינם עוברים בדיקות תקופתיות ולכן עלולים להימצא באיכות תברואה לקויה. יתרה מכך, הם עלולים להוות מקור נפיץ להתפרצות של מחלות שונות.

הבעיה המרכזית כיום היא שבחלק מהמיכלים אין כיום  הגנה מלאה מפני חדירת מזיקים, ,כמו-חרקים, זוחלים, ציפורים. וגם גורם עקיף אך משמעותי כמו זיהום אטמופסרי שוקע.

מצב נוסף, שהוא קיים נובע מכך שמים הנמצאים זמן רב מדיי במיכלים יכולים להוות קרקע פוריה להתפתחות של חיידקים, פטריות, מיקרואורגניזמים שונים.

טפילים אלו עלולים לגרום  להתפרצות מחלות כמו מחלות זיהומיות בדרכי העיכול או בדרכי הנשימה.

מי שתייה ראויים. צילום: pixabay

מיכלי מים שאינם מטופלים בצורה נכונה ושוטפת למניעה של בעיות אלו, עלולות אם כך להוות מקור לנזקים שצוינו.

הגורמים לאי טיפול נכון יכולים להיות אחזקה לקויה מצד הדיירים או חברת הניהול של הבניין. חוסר מודעות לעניין. הזנחה בטיפול.

שיטת הטיפול הנכונה היא טיפול דו שנתי או חד שנתי יסודי ביותר שמכוון גם לפי הנחיות טיפול הניתנות על ידי הרשויות האחראיות לעניין איכות מי השתיה (רשות מקומית, תאגיד מים מקומי, משרד הבריאות). הטיפול צריך להיות בידיעה מלאה של הדיירים והסכמתם המלאה.

הוא צריך לכלול פירוט מלא של שיטות הטיפול שנעשות בעניין: ריקון המיכלים, שטיפתם המלאה. נקיון יסודי בתוכם. איתור תקלות למניעת נזקים-דליפות, חורים וכו’. בדיקת אטימות ומרווחי איוורור הבנויים נכון. מניעה של אבק, לכלוך ולשלשת ציפורים, חרקים, לטאות, זוחלים.

הטיפול צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע בתחום, באחריות החברה ובידיעת הדיירים וחברת ניהול הבניין. והכי חשוב יש לאתר ולתת לביצוע את העניין בידיה של חברה או בעלי מקצוע שיש להם המלצות על עבודתם.

מחפשים חברה לניקיון וטיפול במיכלי שתיה ומאגרי מים בבתים משותפים? פנו לחברת מי טיב – טיפול במיכלי שתיה.