Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתכון לפנקייק שיבולת שועל בריא

פנקייק שיבולת שועל נחשב לפופולארי במיוחד מכיוון שהוא מהווה תחליף לפנקייק הרגיל. אחד היתרונות הבולטים בפנקייק שיבולת שועל, זה שהוא עשוי מרכיבים בריאים ומשביעים יותר. בנוסף, פנקייק שיבולת שועל מכיל פחות קלוריות ומצליח לשמור על מרקם אוורירי כמו של פנקייק רגיל. צירפתי לכם את המתכון הכי טעים ובריא שיש לפנקייק שיבולת שועל, ועוד טיפים שיעזרו לכם להצליח להכין פנקייק בריא ומושלם שעשוי בדיוק במידה הנכונה.

צילום: מתכונית

מהו פנקייק שיבולת שועל?

פנקייק שיבולת שועל הוא גרסה בריאה יותר של פנקייק רגיל, והמרכיב העיקרי בפנקייק הוא שיבולת שועל. את הפנקייק בדרך כלל מגישים עם סירופ מייפל או סירופ שוקולד ואפשר למצוא גם גרסה עם ריבה ופירות. ניתן לאכול את הפנקייק לצד כוס קפה או כוס תה עם חלב, או אפילו עם גלידה בטעם וניל. המרקם של הפנקייק הוא אוורירי ונימוח וניתן להכין אותו ב-10 דקות עבודה. המתכון שצירפתי לכם הוא קל ופשוט להכנה, ומורכב ממרכיבים שתוכלו למצוא בכל סופר. שיהיה בתאבון!

מתכון לפנקייק שיבולת שועל

מרכיבים:

½ כוס קמח לבן

½ כוס שיבולת שועל

1 ביצה

1 כף סוכר

½ כוס חלב

1 כפית תמצית וניל

1 כפית אבקת אפייה

½ כפית סודה לשתייה

½ כפית מלח

אופן הכנה:

מתחילים בערבוב כל המרכיבים בקערה בעזרת מטרפה עד לקבלת מרקם אחיד. לאחר מכן, מחממים מחבת נון סטיק שטוחה ומשמנים אותה קלות. יוצקים מצקת למחבת ומטגנים את הפנקייק על אש בינונית-נמוכה עד שנוצרות בועות (בערך לאחר 2-3 דקות), זה השלב להפוך את הפנקייק. לאחר הפיכת הפנקייק מטגנים אותו מצידו השני לעוד 1-2 דקות ומוציאים לצלחת. מומלץ להגיש את הפנקייקים עם סירופ מייפל או סירופ שוקולד, ריבת תות ופירות טריים חתוכים.

 

4 טיפים לפנקייקים מוצלחים

  1. אל תשתמשו בהרבה שמן:  סוג השמן המומלץ ביותר לטיגון פנקייקים הוא שמן קנולה או שימון עם מעט חמאה. מכיוון שפנקייקים אינם זקוקים להרבה שמן, תרסיס שמן יהיה אופציה מעולה להכנת הפנקייקים. אך, במידה ואין לכם ספריי שמן, הברישו שמן לאורך המחבת. במידה ושמתם יותר מדי שמן אפשר לספוג חלק מהשמן עם נייר סופג.
  2. השתמשו במחבת “נון סטיק”: מחבת נון סטיק תמנע מהפנקייקים להידבק למחבת ותסייע לכם להפוך אותם בקלות. במידה ויש לכם מחבת נון סטיק, השתמשו בה להכנת הפנקייקים.
  3. שימו את הפנקייקים רק כשהמחבת חמה: אל תמהרו לצקת את בלילת הפנקייקים לפני שהמחבת חמה לגמרי. מחבת לא מחוממת עלולה לגרום לפנקייקים להידבק למחבת ותקשה על הפיכתם. תנו למחבת להתחמם כ-5 דקות על אש גבוהה לפני שימון המחבת. ברגע שהמחבת חמה, הנמיכו לאש לבינונית, שמנו את המחבת והתחילו לצקת את הפנקייקים.
  4. הכנה על המקום: אפשר להכין את הפנקייקים מראש, אבל חשוב לזכור שהכי טעים לאכול פנקייקים כשהם מוכנים על המקום. הם יהיו טעימים יותר מפנקייקים שחוממו במיקרוגל או פנקייקים שהתקררו לטמפרטורת החדר.

מתי מומלץ להכין פנקייקים משיבולת שועל?

ניתן להכין פנקייקים משיבולת שועל בכל אירוע חברתי, כשמגיעים אורחים או כשמתחשק לאכול קינוח מתוק וטעים בדקות ספורות. המתכון מורכב ממרכיבים בסיסיים ואפשר להכין את המתכון גם אם האורחים כבר בדרך אליכם. במידה ואתם מחפשים פעילות מהנה עם הילדים, תדעו שאפשר לשתף אותם בתהליך ההכנה של הפנקייקים. התוצאה תהיה טעימה במיוחד והילדים ייהנו מתעסוקה מעניינת וקינוח בריא וטעים.

לסיכום, פנקייק שיבולת שועל יכול להתאים לכל מאורע, לא משנה היכן, מכיוון שהוא לא דורש קירור או חימום. נסו לגוון בין התוספות השונות לפנקייק. כעת, יש לכם מתכון וטיפים נפלאים לפנקייק שיבולת שועל, צאו לדרך והכינו לכם ולבני משפחתכם ארוחת ערב מתוקה במיוחד של פנקייקים משיבולת שועל הכי טעימים שיש, ומלאו את הבית בניחוחות מתוקים. בתאבון!