Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתקן מים ביתי – היתרונות שלא הכרתם

בשנים האחרונות, יותר ויותר בתים בישראל עוברים לצריכת מים באמצעות מתקן מים ביתי. מי הברז בישראל אמנם נחשבים לכאלה שניתן לשתות ללא חשש, אך טעמם של מי הברז טוב פחות מטעמם של מים מינרליים או מסוננים, וכן רמת הניקיון שלהם אינה מיטבית באזורים רבים בארץ. מסיבות אלה, משפחות רבות בוחרות להכניס מתקן מים למטבח שלהן, ולהתחיל לשתות רק מים שמסוננים דרכו.

יש היצע די גדול של מתקני מים ביתיים בשוק, ויש להם גם תחרות לא קטנה עם מתקנים של מים מינרליים. לכל סוג של מתקן יש יתרונות וחסרונות, והכנו עבורכם רשימה של כמה יתרונות של מתקנים ביתיים לסינון מים, לעומת סוגים אחרים של מתקנים.

מים מסוננים הם בריאים יותר

היתרון הראשון, ואולי גם החשוב ביותר, הוא ששתיית מים מסוננים היא בריאה יותר. במי הברז שלנו נכנסים לעתים חומרים שונים שמזהמים אותם ברמה כזו או אחרת. לעומת זאת, כאשר אותם המים עוברים דרך מערכת הסינון של מתקן המים – הם מטוהרים באופן מיידי והופכים לנקיים יותר ובריאים יותר, ללא חשש לכך שהם יכילו גורמים מזהמים.

את היתרון הזה חולקים גם מתקני המים שמבוססים על כדים של מים מינרליים, אך למתקני המים הספציפיים האלה יש לא מעט חסרונות, לעומת מתקני סינון המים. בין השאר, ניתן לציין את המחיר שלהם ואת הסרבול שבהחלפת כדי מים מדי חודש.

מים רותחים או קרים בלחיצה מהירה

יתרון משמעותי נוסף של מתקני מים איכותיים טמון בכך שניתן באמצעות לחיצת כפתור מהירה לקבל מהמתקן מים קרים, פושרים או רותחים באופן מיידי. אין צורך לשים בקבוקי מים במקרר כדי שיהיו בבית מים קרים, וגם אין צורך להרתיח בכל פעם מים בקומקום חשמלי כדי לקבל מים רותחים. עבור מי שלא רגיל בכך, מדובר בשדרוג משמעותי ביותר באיכות החיים במטבח.

מתקן המים עובד בצורה כזו שבה הוא מקרר את המים באופן קבוע, ומרתיח את המים בכל כמה שעות או כאשר לוחצים על כפתור ההרתחה. גם כאשר יש צורך להרתיח את המים, מדובר בהליך מהיר בהרבה מאשר זה של הדלקת קומקום חשמלי. כך ניתן לקבל מים רותחים או קרים ברמות הזמינות והמהירות הגבוהות ביותר.

צילום: Freepik

מתקן מים עוזר לשתות יותר במהלך היום

אחד מהדברים החשובים ביותר לבריאותנו הוא שתיית מספיק מים לאורך היום. יתרון נוסף של החזקת מתקן מים ביתי הוא ששתיית המים הופכת לזמינה יותר, ובעלי המתקן מגלים לפתע שהם שותים כמות גדולה יותר של מים מדי יום. לכך תורמת גם העובדה שניתן לקבל מים בכל טמפרטורה שרוצים. כך, מי שמעדיף מים קרים ממש, יכול לקבל זאת בלחיצת כפתור מיידית, והדבר נכון גם לגבי מי שאוהב לשתות מים פושרים בטמפרטורת החדר. אין צורך להחזיק כל מיני כדי מים שכוללים מסננים מסורבלים אחרים, כדי ליהנות ברגע ממים פושרים מסוננים וטעימים.

תרומה לעיצוב המטבח

היתרון האחרון של מתקני סינון המים טמון בכך שיש להם תרומה משמעותית לעיצוב המטבח. מתקני המים מגיעים בשלל צבעים ובאריזה אלגנטית שיכולה לשדרג את המראה של כל מטבח. מכיוון שקיימים מספר צבעים שניתן לבחור מהם, קל להתאים את הצבע והסגנון של מתקן המים החדש לעיצוב של המטבח הקיים שלכם.

כל היתרונות שהוזכרו, כולל העובדה שהמחיר של מתקני המים הביתיים אינו מאוד יקר, הופכים את הקנייה של מתקני מים ביתיים לדבר שהוא כמעט הכרחי כיום בכל בית בישראל. השימוש במתקן מאפשר קבלת מים טעימים ובריאים בכל רמות הטמפרטורה שרוצים, בלחיצה אחת מהירה ופשוטה.