Site icon מקומונט גבעת שמואל

נאמרו עליכם דברים שלא במקום? אל תוותרו

קרדיט: Freepik

אנשים שוכחים עד כמה למילים יש כוח. עידן הרשתות החברתיות, בו אנו נמצאים כיום, מחדד את כוחן של המילים עוד יותר. מצד אחד- המילים הנכתבות בפוסטים יכולות לעורר מודעות ולהניע לפעולות  חברתית חיוביות או להביא לפרסום של עסק בתחילת הדרך שמציע מוצרים או שירותים איכותיים שללא ההרשתות החברתיות לא היה מצליח להתרומם. מנגד, ישנם  אין ספור מקרים בהם היד קלה על המקלדת,  והמילים שנכתבות ומפורסמות בפומבי הן פוגעות ומשתלחות, משמיצות ומשפילות. על אף שרבים חוששים לנקוט באמצעים משפטיים כאשר הוציאו את דיבתם ברשתות חברתיות מחשש שתביעתם תידחה , הולכת ומתגברת כיום ההבנה במערכת המשפט, שפגיעה  ברשתות החברתיות יכולה להיות בעלת השלכות משמעותית גם כלכלית וחברתית, ושעל כך על תוצאותיה , ככל שמדובר בהליכים משפטיים, להיות בהתאם.  עורך דין לשון הרע המומחה בתחום לשון הרע והחוקים הקשורים בו הוא הכתובת שלכם על מנת לנקוט בהליכים משפטיים כדי לקבל את ההתנצלות והפיצוי המגיעים לכם בעקבות הפגיעה בשמכם הטוב.

מה נחשב להוצאת דיבה?

האם כל  דעה שלילית שיכתוב אדם בפייסבוק תיחשב דיבה? האם יש הבדל בין דיבה ללשון הרע? אמנם לא כל שקר שנכתב ברשתות החברתיות הוא לשון הרע, אך כאשר המילים שנכתבו משפילות את האדם, פוגעות בכבודו ואף משפיעות לרעה על משלח ידו- מדובר באופן חד משמעי על לשון הרע. בנוסף, בניגוד לדעה הרווחת כי מדובר בשתי עבירות שונה, הוצאת דיבה ולשון הרע הם למעשה נכללים תחת אותו החוק- חוק איסור לשון הרע. אם אתם מתמודדים עם מצב בו הוצאה דיבתכם בפומבי, בין אם בווטצאפ, ברשתות החברתיות או בכל גוף פרסום אחר- דעו כי ניתן להגיש תביעה על הוצאת דיבה וכך להביא לתיקון מסוים של העוול שנעשה.

פגיעה בפרטיות אדם- עבירה על החוק

הזכות לפרטיות היא זכות חוקתית אשר מוגנת על ידי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, והוא מונה כמה סעיפים אשר נועדו להגן על הפרט. בין סעיפים אלה ניתן למצוא התחקות ומעקב אחר אדם, האזנה, צילום אדם כאשר הוא לבדו ללא רשות, או לצלמו במצב הנועד לבזות או להשפיל אותו, הפרת חובת הסודיות של אדם שנקבעה בדין, בהסכם מפורש או כמשתמע מכך, פרסום עניין בנוגע לצנעת הפרט של אותו אדם וכו’. אם זכותכם החוקתית לפרטיות הופרה, תוכלו לפנות ולהגיש תביעה אזרחית בבית המשפט בעזרתו של עורך דין הגנת הפרטיות. משרד עו”ד פדרבוש בן סימון מתמחה בכל הקשור להפרת פרטיות ולשון הרע ומציע שירות מעולה ומקצועי.