Site icon מקומונט גבעת שמואל

נדל״ן מסחרי – דברים שחשוב לדעת לפני רכישה

נדל״ן מסרחי

נדל”ן מסחרי, כמו כל נדל”ן הוא איננו עניין של מה בכך ויש כמה דברים חשובים מאוד שיש לדעת לפני ביצוע כל עסקה

נדל”ן מסחרי או בשמו האחר נדל”ן עסקי, הוא כל נדלן שאינו למגורים. כלומר, חנויות, מבנים תעשייתיים, מחסני לוגיסטיקה, חנויות, תחנות דלק, בתי עסק וכדומה. גם מגרש נחשב לנדל”ן מסחרי. היתרון בנדל”ן מסחרי על פני נדל”ן לדירת מגורים הוא שהתשואה בעסקה זו היא גבוהה יותר, אך העסקה מורכבת יותר בהתאם. בשביל להיכנס לעולם של הנדל”ן המסחרי דרושה מקצועיות גבוהה יותר ויש כמה דברים בסיסיים שצריך לדעת.

היתרונות והחסרונות

תשואה מוצלחת מהשקעה בדירה למגורים מסתכמת ב3-4 אחוזים בשנה ואילו תשואה מוצלחת בהשקעת נכס מסחרי מגיעה עד ל10 אחוזים. כמו כן, רווחי ההון ממכירת נכס מסחרי הרבה יותר גבוהים ממחיר הרכישה הראשוני. עם זאת, ביצוע העסקה וטיפולה מורכבים בהרבה מעסקת נדל”ן למגורים. ראשית, ההכנסות מהשכרת הנכס מחויבות במס הכנסה בכל מצב. שנית, כמו בכל עסקה בעלת אחוזים גבוהים – הסיכון גבוה יותר גם כן. הסיכון גבוה יותר מהסיבה שבעל הנכס המסחרי תלוי בהצלחה הכלכלית של השוכר שלו. כמו כן, כשנכס מסחרי עומד ריק, משולמת עליו ארנונה גבוהה בהרבה מאשר על דירת מגורים. בנוסף לכך, יש להוציא תעודת עסק מורשה מכיוון שצריך להוציא חשבוניות לשוכרים (דירות להשכרה באזור גבעת שמואל).

נכס או קרנות ריט

יש שני דרכים לביצוע עסקת נדלן מסחרי. ראשית, נדל”ן מסחרי יכול להתבצע באופן ישיר – כלומר רכישת נכס מסחרי. הדרך השנייה לביצוע העסקה היא הדרך העקיפה והיא רכישת קרנות ריט. קרנות ריט הן קרנות השקעה ספציפיות בנדל”ן אשר רוכשות נכסים מסחריים ומשכירות אותן. הן עושות זאת באמצעות קבלת כסף ממשקיעים ולקיחת הלוואות.

ביקוש לעומת היצע

בניגוד לשוק הדירות למגורים שבו ההיצע תמיד גבוה, שוק הנכסים המסחריים הוא בעל היצע נמוך למדי. לפיכך, משקיע בנכס מסחרי צריך להיות ערני לשינויים ולתנודות המתרחשות בשוק. בנוסף לכך, על המשקיע להיות בעל חוש עסקי וכלכלי מפותח. עליו לדעת לתפוס את ההזדמנויות הנכונות ולבצע את העסקה בטיימינג הנכון מבלי להתמהמה (דירות למכירה במחיר מנצח באזור גבעת שמואל).

לסיכום, עולם הנדל”ן המסחרי הינו עולם מורכב למדי הדורש מקצועיות וידע רחב בנדל”ן. אך הפירות שניתן להניב מעולם זה עסיסיים במיוחד ולכן זה עולם ששווה ללמוד אותו.

למידע נוסף פנו לפרץ בוני הנגב.