Site icon מקומונט גבעת שמואל

נחנך מרכז אריאל שרון לתרבות ואמנות בגבעת שמואל

בטקס חגיגי בנוכחותם של בני משפחת שרון, השרים זאב בוים ואלי אפללו, חבר הכנסת יובל שטייניץ, ראש העיר, זמיר בן ארי, אורי שני וחבריו של אריק שרון, חברי מועצת העיר, ראשי הערים התאומות של גבעת שמואל שטאדה בגרמניה, גולד-אפ בפולניה ודובנה שברוסיה, עובדי המרכז ומאות תושבים, נחנךאמש,26/10/08 מרכז אריאל שרון לתרבות ואמנות.

מרכז אריאל שרון לתרבות ואמנות, הינו קומפלקס ייחודי ואיכותי באזור אשר יציע לתושבים מגוון של פעילויות תרבות, פנאי, מוסיקה, מחול, פעילויות לגיל הרך ועוד.

מרכז אריאל שרון לתרבות ואמנות, ישמש כמרכז הקהילתי החדש של העיר ולמעשה יכיל אליו את פעילות מתנ”ס מרחב על כל שלוחותיו ופעילותו הענפה. במסגרת פעילות המרכז החדש, ימשיכו להתקיים כל מגוון החוגים והפעילויות של ילדי העיר, בני הנוער, מבוגרים וגמלאים.

ראש העיר, זמיר בן ארי, ציין כי הוא גאה לפתוח את המרכז המהווה את הליבה הקהילתית של גבעת שמואל. זאת מתוך מחווה אישית ועמוקה למורו ורבו, אריק שרון. בדבריו אמר: ” ביום העצוב כל כך, בו הבנתי, כי האדם והמנהיג שהערצתי אותו מאד, נאבק על חייו . גמלה החלטה בליבי כי, המרכז הזה, שהוא הפרויקט הציבורי הגדול ביותר שנבנה בג”ש, הוא גולת הכותרת של פועלי כראש עיריית גבעת שמואל ,למען התושבים בכלל, ולמען החינוך בפרט, ישא את שמו של אריאל (אריק) שרון – מצביא, מנהיג ומדינאי, חבר כנסת, שר בממשלות ישראל ,ראש הממשלה האחד עשר של מדינת ישראל ואזרח הכבוד של גבעת שמואל, את הצעתי זו הבאתי בפני ועדת השמות, וועדת השמות אישרה פה אחד את ההצעה.”

עוד הוסיף בן ארי בנימה אישית: “אריק..אני חייב לך תודה מעומק הלב, על שבמשך שנים רבות שימשת עבורי מורה דרך , לימדת אותי להיות ביצועיסט ודבק במשימה, דמותך היא אוצר שמדינת ישראל התברכה בו מיום הקמתה. תושבי גבעת שמואל קצרו וקוצרים את הפירות, תוצאה אשר למדתי ממך ” מנהיגות מה היא”, כולנו תקווה כי תחלים במהרה ותשוב לחיק משפחתך האוהבת. מאז בחירתי לרשות העירייה, לא היתה אבן שלא הפכתי , לא הותרתי פינה שלא הפרחתי ואת זה למדתי מאריק שרון. ממנו למדתי מהי אסטרטגיה, ואיך להיות ביצועיסט. ואתם תושבי גבעת שמואל נהנים מכך יום אחר יום.” אורי שני, ששימש מנכ”ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של אריק שרון, ברך את המשתתפים בשם המשפחה ואמר: “היתה לי הזכות להיות בגבעת שמואל עם אריק עשרות פעמים. הצטרפנו לכל טקס חניכה שהתקיים ביישוב, כל כיכר, כל עמוד וכל מעגל תנועה. זה לזכותו של ראש העיר. בקצב הזה זמיר יהיה ראש עיר עוד שנים רבות. “

השר זאב בוים, ברך ואמר בדבריו: “בתחילה הדברים אינם מסתדרים, מה לאיש הצבא והמצביא אריאל שרון ולתרבות. אך מי שהיטיב להכיר את אריק יודע, כי אריאל שרון הוא איש תרבות וספר אשר גדל בבית ספוג תרבות, שהוריו דאגו לחינוך מוסיקלי עבורו וגם בתנאי המחייה הקשים ביותר למד לנגן בכינור. לאריק שרון היה יחס חם לתרבות במובן הרחב של מילה. אני מברך את פרנסי העיר שקיבלו החלטה אמיצה להקים את המרכז הראוי הזה לטובת פעילות תרבות לתושבי העיר.”

מרכז אריאל שרון תרבות ואמנות משתרע על שטח של 3000 מ”ר הכוללים: אגף מוסיקה וקונסרבטוריון עירוני, מספר אולמות למחול, חדר מחשב מהמתקדמים בישראל, עשרות חדרי פעילות לחוגי אומנות, תרבות והעשרה, אולם תיאטרון שיכיל 400 מושבים מהמשוכללים והמקצועיים ביותר. בית קפה וחדרים נוספים לפעילות אומנותית נוספת.

התוכנית האומנותית אשר ליוותה את האירוע הורכבה מקטעי שירה וריקודים של הלהקות הייצוגיות של המתנ”ס, להקת שובבי הגבעה, להקת שרים בגבעה, מופע של נבחרת ההתעמלות האמנותית מבית הספר להתעמלות קרקע של המתנ”ס. את הערב חתם מופע מרגש של הזמר יהורם גאון, שהופיע עם מגוון משיריו המרגשים ומשירי ארץ ישראל. יהורם גאון, פתח את המופע וסיפר שהוא בעצמו חבר מועצת העיר ירושלים ותיבל את המופע באנקדוטות וחידודים מזכרונותיו בישיבות העיר. בסיום הערב הזמין גאון לבמה את ראש העיר, זמיר בן ארי, ושר יחד איתו ועם הקהל הרחב.