Site icon מקומונט גבעת שמואל

נחנך משכן הקבע לקהילת “אבני החושן” (לשעבר “אברהם יגל”) בגבעת שמואל

ברוב עם ובהשתתפות מאות רבות של תושבים ומתפללים נחנך אמש המרכז התורני הקהילתי ובית הכנסת ע”ש פתאל בגבעת שמואל.

לפני כ-15 שנים נוסדה קהילת “אברהם יגל” וקבעה את משכנה בצפון העיר, סמוך לבית הספר מורשת מנחם. מאז, משמשת הקהילה, יחד עם העומד בראשה הרב אבינדב אבוקרט, כמגדלור של תורה בגבעת שמואל, תוך יצירה ייחודית של תמהיל המכיל בתוכו “תורה – ספרדיות – ציונות” במרכז הארץ.

אמש, זכו בני הקהילה לחנוך את משכן הקבע החדש שנבנה בהשקעה של מיליונים רבים שנאספו כולם מתרומות של מתפללי המניין, ונדבנים נוספים אשר העזו לחלום ולהגשים. משפחה אחת מהן, משפחת פתאל, שבנה ובתה נמנים על חברי הקהילה, תרמה סכום נכבד עבור המבנה שייקרא כאמור “פתאל ניל”י” על שמם של בני משפחת פתאל, נסים ז”ל ויהודה, לאה וישראל יבל”א.

חבר מועצת העיר מסיעת הבית היהודי עדי גרוס עם ספרי התורה. צילום: באדיבות המצולם

בנוסף, 12 משפחות מבני הקהילה שהתנדבו סכום נכבד זכו וקראו את שמה החדש של הקהילה “אבני החושן”, כנגד 12 אבני החושן המייצגות את שניים עשר שבטי ישראל.

בבית הכנסת החדש הוצבה גם כן ספריה תורנית, הגדולה ביותר בגבעת שמואל, האוצרת למעלה משלושת אלפים ספרי לימוד ומגוון עצום של ספרי פסיקה וסיפורת.

יחד עם חנוכת בית הכנסת זכו חברי הקהילה להכניס ספר תורה חדש לארון הקודש נדבת מנשה ואסתר אלפי וכן לחלק חוברת מאמרים שנכתבה על ידי חברי הקהילה.

רב הקהילה, הרב אבינדב אבוקרט מספר: “בחוברת ישנם מאמרים מלומדים של כותבים המנוסים בכתיבה אך ישנם גם מאמרי ביכורים. היה מרגש להתבונן מן הצד על אנשים שכותבים מאמר תורני לראשונה בחייהם. כרב הקהילה, עבודת ההנחיה – ההכוונה למקורות, דיוק הסברות, חלוקת הדברים לקטעים ברורים – הייתה מרתקת. רבנים ואנשי אקדמיה, גברים ונשים, אב ובנו, איש ואשתו, נערים צעירים וזקני המניין – כולם נטלו חלק בכתיבה”.

האירוע כלל מצגת תמונות נוסטלגיות, התקנת מזוזות חגיגית, קטעי שירה מזרחית ונאומים מפי יו”ר מועצה הדתית ונכבדי הקהילה.

לאתר קהילת אבני החושן גבעת שמואל – לחצו כאן

 

בית הכנסת ע”ש פתאל.