Site icon מקומונט גבעת שמואל

נחשפה “התמונה החינוכית” של משרד החינוך: גבעת שמואל מובילה בכל המדדים

שוב מתפרסמת התמונה החינוכית השנתית של משרד החינוך ושוב תלמידי גבעת שמואל מובילים את כלל המדדים. במה אפשר להתגאות? מקום רביעי בארץ באחוז הזכאות לבגרות, ומקום ראשון ושני (בהתאמה) בזכאות לבגרות 5 יח’ במתמטיקה ובאנגלית. 

בהמשך לפרסום נתוני התמונה החינוכית בחתך הארצי, מפרסם לפני שעה קלה משרד החינוך את נתוני התמונה החינוכית בחתך רשותי ובית ספרי ומהנתונים עולה שכמו בשנים הקודמות לתלמידי גבעת שמואל יש הרבה במה להתגאות בהישגים.

בין הנתונים המרכזיים בהם מובילה גבעת שמואל אפשר למצוא את אחוז התלמידים בוגרי י”ב הזכאים לתעודת בגרות – 98.4% מתוך 257 תלמידי י”ב שניגשו לבגרות בשנת תש”ף, מה שמביא את גבעת שמואל למקום הרביעי בארץ, אחרי המועצה האזורית שפיר, היישוב הדרוזי בוקעתה וקרית עקרון.

אך זכאות לבגרות בלבד זה כנראה לא מספיק לתלמידים בעיר, 43.6% מבוגרי י”ב בעיר סיימו את מבחני הבגרות בהצטיינות – מקום שני בארץ, אחרי מעיליא.

גם בתחום המקצועות המוגברים מובילה גבעת שמואל את טבלאות משרד החינוך עם 42.8 אחוז מבוגרי י”ב שסיימו מתמטיקה 5 יח’ – מקום ראשון בארץ, ו-80.5% מבוגרי י”ב שלמדו וסיימו אנגלית ברמת 5 יח”ל – מקום 7 בארץ.

תלמידות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל במהלך בחינת הבגרות במתמטיקה. צילום: דוברות

ורדה אופיר מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך מסרה למקומונט גבעת שמואל: “אני מברכת את כלל תלמידי המחוז על הישגים מרשימים כפי שעולים בתמונה החינוכית. ברכותיי לאנשי החינוך ברשויות מהמחוז שנמצאות בראש טבלת הזכאות לבגרות הארצית – גבעת שמואל, קרית עקרון ואריאל. הובלתם את התלמידים להצלחה על אף התקופה המורכבת, חזקו ואמצו”.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעת ברכה לתלמידים: “מהיום שנכנסתי לתפקידי שמתי את החינוך בראש סדר העדיפויות. גבעת שמואל הינה עיר לחינוך ולמצוינות ואנחנו משקיעים משאבים ועבודה רבה על מנת להגיע לתוצאות אלו. הילדים שלנו גדלים במערכת חינוך המושתתת על ערכים של נתינה, מעורבות חברתית ואהבת הארץ כי מערכת חינוך איכותית ומובילה איננה נמדדת רק בהישגים לימודיים”.

חבר מועצת העיר גל לנצ’נר הגיב אף הוא להישג ומסר: “זו בהחלט גאווה גדולה לכלל התלמידים, ההורים ואנשי מערכת החינוך בגבעת שמואל. ההשקעה, ההתמדה והמחויבות לחינוך נותנת את פירותיה ולכל הכבוד על כך ראויים תלמידי גבעת שמואל שמובילים לא רק בהישגים האקדמיים אלא גם בערכים אותם הם ספגו ומפיצים הלאה”.