Site icon מקומונט גבעת שמואל

ניתוח עפעפיים  –  לראות ולהיראות טוב יותר

בניגוד לעיניים בעלות מראה צעיר ורענן, הכולל עור נעים, חלק והדוק בין אזור העפעף התחתון ללחיים, ככל שאנחנו מזדקנים, העור מאבד בהדרגה מגמישותו. בשילוב עם כוח הכבידה, הדבר גורם להצטברות העור העודף בעפעפיים העליונים והתחתונים, ובעקבות כך נוצרים גם קמטים וקמטוטים. בנוסף למראה שונה, עייף ולא אסתטי, הדבר עלול גם להוביל לפגיעה בראייה.

הפתרון יכול להיות ניתוח עפעפיים – הליך כירורגי לשיפור מראה והצערת העפעפיים העליונים, התחתונים או שניהם, וגם לטיפול בבעיה בתפקוד הראייה. הטיפול נותן מענה לעור רפוי או נפול היוצר קפלים, מפריע לקו המתאר הטבעי של העפעף העליון, ולעתים אף פוגע בראייה; ומסייע בהתמודדות עם צניחת עפעפיים, שקיות המופיעות מתחת לעיניים, משקעי שומן שיוצרים נפיחות באזור, ועודפי עור וקמטים עדינים באזור העפעף התחתון.

למי זה מתאים?

ניתוח עפעפיים יכול לתת מענה טוב בעיקר לסובלים מצניחת העור סביב העיניים או באזור הגבות, שקורית כחלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות, ולמי שמחפש טיפולי אנטי אייג’ינג. כך גם במקרים בהם מופיעות שקיות מתחת לעיניים. לעיתים מדובר על מענה רפואי ולא רק אסתטי, עם דגש על מצבים בהם נפילת העור מפריעה לראייה. הבסיס לניתוח עפעפיים, בדומה לכל הליך כירורגי, הוא בריאות תקינה, והיעדר מחלות כרוניות או בעיות רפואיות.

שלב ההכנה, הניתוח וההתאוששות

ההכנה לניתוח עפעפיים כוללת ייעוץ ראשוני כדי לדון בחששות, לקיים תיאום ציפיות ולהציג את התוצאות הצפויות. בשלב זה נערוך כמה בדיקות, החל מבדיקה פיזית של העיניים, בדיקת ראייה, בחינת מרזב הדמעות ואף נצלם את העפעפיים כחומר עזר להליך עצמו וכדי שתוכלו לראות את ההבדל לאחר שתיהנו מהתוצאות. בנוסף להצטיידות במשככי כאבים והפסקת או צמצום נטילת תרופות מסוימות, מומלץ גם להימנע מעישון. כחלק מההיערכות לקראת הניתוח ובעקבות נפיחות שעלולה להופיע באזור העפעפיים ולהשפיע על הראייה, אני תמיד ממליץ לבקש עזרה למהלך ההתאוששות, הכוללת בישול וסיוע במשימות הבית.

ניתוח עפעפיים. צילום: Canva

הניתוח עצמו מתבצע בדרך כלל בהרדמה כללית או מקומית, וממשיך עם ביצוע חתך קטן בחלק הפנימי של העפעף או בחלקו החיצוני מתחת לריסים התחתונים, הסרת עודפי עור, ואם יש צורך גם הסרת שומן.

שלב ההחלמה מניתוח עפעפיים קצר יחסית. ברוב המקרים תוכלו להשתחרר באותו היום. יחד עם זאת, זכרו כי עליכם לשריין מראש נהג/ת שיחזיר אתכם הביתה, משום שאתם עצמכם לא תוכלו לעשות זאת, בשל הנפיחות שתשפיע כאמור על הראייה.

 מהן תופעות הלוואי האפשריות?

כמה ימים מיד לאחר ניתוח עפעפיים אתם עלולים לחוות כאב, חוסר נוחות נפיחות, שאמורים לעבור תוך שבועיים או קצת יותר. במידה ואתם מרכיבים עדשות מגע, וודאו שיש לכם משקפיים שישמשו אתכם לתקופה הקרובה. אם ראייתכם מטושטשת או שיש לכם רגישות לאור, תופעות שאינן חולפות לאחר יומיים לכל היותר, חשוב שתיצרו איתי קשר כדי לוודא שהכל תקין. כך גם במקרים של יובש בעיניים, גרד באזור, חוסר יכולת לעצום את עיניים או כל דבר ששונה מהרגיל ומטריד אתכם.

רואים את התוצאות

למרות שבהתחלה אזור הניתוח עלול להיות נפוח ו’מקושט’ בחבורות, לאחר כמה שבועות או חודשים, תוכלו ליהנות מהתוצאה הסופית. גם הצלקות ידהו ואף ייעלמו. כדי לשמור על התוצאות כדי לאורך זמן, חשוב להגן על האזור ולשמור על אורח חיים נכון ובריא, שיכול לעשות רק טוב לגמישות העור, למראה הכללי ולראייה שלכם.

למידע נוסף על אודות התהליך היכנסו לאתר של ד”ר שיין: https://drschein.com/