Site icon מקומונט גבעת שמואל

נמשכת הנצחת ותיקי העיר – סמטאות ע”ש רות נעים ז”ל ואמיל והבה ז״ל

בשנה האחרונה החלה עיריית גבעת שמואל במהלך להנצחת זכרם של ותיקי העיר ומיסדייה. השבוע נחנכו סמטאות ע”ש סגנית ראש המועצה הראשונה של גבעת שמואל רות נעים ז”ל ומייסד בית הכנסת “בית אל” אמיל והבה ז״ל.

עיריית גבעת שמואל חנכה השבוע שתי סמטאות חדשות על שמם של שניים מוותיקי העיר, רות נעים ז”ל ואמיל והבה ז”ל, אשר תרמו רבות במסגרת תפקידיהם הציבוריים עבור תושבי העיר.

קריאת הסמטאות להנצחת זכרם של ותיקי העיר הן חלק ממהלך כולל של העירייה לקריאת שמות רחובות וגינות ציבוריות על שמם של הראשונים והו מצטרפות לסימטה על שמו של מהנדס העיר הראשון הרמן אברהם ז”ל, וקריאת גינות על שמם של ראש העיר לשעבר יעקב ויסמונסקיז”ל והחייל ראובן אלפרון הי”ד.

רות נעים ז”ל כיהנה כסגנית ראש המועצה הראשונה של גבעת שמואל בין השנים 1965-1966. היא הייתה אישה פורצת דרך בפעילותה הציבורית והחברתית וזכתה בתואר יקירת העיר בשנת 2002. החזיקה בתיק התרבות, הנוער והספורט והקימה קבוצות ספורט עירוניות בכדורגל וכדורסל לגברים ולנשים.

אמיל והבה ז”ל הגיע בשנת 1956 לפרדס רוזנבלום. היה פעיל חברתי, איש ציבור וממקימי בית הכנסת הספרדי “בית אל” שהיה בית הכנסת הראשון במעברה ועומד לתפארת עד היום. עד יומו האחרון דאג לצרכי המתפללים ולבית הכנסת עצמו.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, שהתכבד בטקסי הסרת הלוט יחד עם בני המשפחות אמר: “בגבעת שמואל חיים אנשים נפלאים ומיוחדים, היוצרים את ההון החברתי והאיכותי שלנו, והופכים את החברה והקהילה בעיר לערכית ולמעורבת יותר. אנו רואים חשיבות רבה בהנצחתם של תושבינו הוותיקים, המהווים דוגמא ומופת לערכיות, לציונות ולמצוינות עבור הדורות הבאים והם סיפורה היפה של עירנו גבעת שמואל.

הטקסים התקיימו במעמד ראש העיר יוסי ברודני, חברי מועצת העיר יעקב ויליאן, משה מרר ומיכל נתנאל, יו”ר המועצה הדתית יעקב רייכר, בני משפחת נעים ומשפחת והבה, רבנים ואישי ציבור.