Site icon מקומונט גבעת שמואל

נס שמחת תורה – עשרות דיירים פונו בשל שריפה בליל החג

שריפה שפרצה בערב חג שמחת תורה, בלילה שבין ראשון לשני, בבניין בגבעת שמואל יכולה הייתה להסתיים באסון גדול, אילולא תושייתו של רוכב אופנוע אלמוני שראה את הלהבות מרחוק ודהר לאזור השריפה על מנת להעיר את השכנים שלא הבחינו במתרחש.

שריפה שפרצה בערב החג ברחוב יצחק מודעי 3, בשכונת רמת הדר בגבעת שמואל, כובתה לאחר דקות ארוכות לאחר פינויים של עשרות דיירים, על טפם וציודם בשעת לילה מאוחרת.

תחילתו של האירוע בשעה 1:20 בלילה, כאשר להבות אש גדולות ועשן שחור וסמיך החל לעטוף את הקומות העליונות בבניין.  בתחילה דיווחו השכנים כי היה זה רוכב אופנוע אשר עשה דרכו לכיוון קרית אונו, על דרך יצחק רבין שבפתח תקווה אשר הבחין בשעת לילה מאוחרת במתרחש וגילה תושייה רבה כשחצה את השדות המפרידים בינו ובין הבניין העולה בלהבות והחל בנסיעה הלוך ושוב לאורך רחוב מודעי, כשהוא בכוונה מייצר רעש אגזוז מוגבר על מנת להעיר כמה שיותר שכנים אשר נמו את שנתם.

השריפה ברחוב יצחק מודעי, בערב החג. צילום: ידין טל

האלתור המבריק הצליח ותוך דקות ספורות החלו עשרות מדיירי הבניין לרדת במדרגות החירום ולצאת אל הרחוב הבטוח. בדקות שחלפו עד שהגיעו כוחות כיבוי האש למקום חלק מדיירי הקומות הגבוהות פילסו דרכם בעשן בזחילה אל עבר חדר המדרגות ובחורים אמיצים מהרחוב עלו במדרגות על מנת לסייע לדיירים המבוגרים יותר ולילדים לרדת בבטחה.

אומנם בניגוד לדיווח הראשוני של השכנים, לא היה זה רוכב אלמוני, אלא ידין טל, תושב גבעת שמואל דווקא, שסיפר למקומונט גבעת שמואל את אשר היה: “היינו בדרך להחזיר חבר שגר ברחוב מודעי 3 ובדיוק כשהורדנו אותו שמענו משהו שהתפוצץ מעלינו באחת המרפסות, וראינו שמתחילה שריפה. התלבטנו חצי שניה מה לעשות, ובמקום לעבור דלת דלת ולדפוק בדלתות בשביל שהדיירים יצאו, פשוט עשינו רעש, ואני עם האופנוע נתתי גז מתחת לבניין בשביל שכולם יצאו”

ואכן, תוך דקות הגיעו למקום רכבי כיבוי רבים, אמבולנסים של מד”א ושל צוות הכוננות בגבעת שמואל וניידות משטרה שמילאו את הרחוב.

גם מנוף חילוץ הובא למקום והורם לגובה הבניין בכדי לסרוק את המרפסות ולוודא שלא נשארו דיירים לכודים.

מבדיקה ראשונית עולה שהשריפה, שהחלה בקומה החמישית מתוך שמונה שבבניין, מקורה ככל הנראה מכשל בהטענה של שואב אבק רובוטי שהיה מחובר אל השקע, ושהצית את האש – מה שפגע בשסתום הבטיחות של בלון הגז בדירה והוביל בהמשך לדליפת גז.

כאמור, מדובר במידע ראשוני ולא ודאי ואנו ממתינים לעדכוני חוקרי השריפות של מכבי האש.